Як знову довіряти людям після зради?
Доброго дня. У мене є проблема, яка не дає мені спокою вже багато років. Річ у тім, що близька для мене людина дуже сильно зрадила мене кілька років тому. Я не хочу вдаватися в деталі, але це було пов’язано з обманом і маніпуляціями. З того часу я просто не можу довіряти людям. Кожного разу, коли хтось із друзів чи знайомих робить щось безобідне, мої думки одразу повертаються до того, що всі можуть зрадити. Це виснажує, я немов весь час насторожі. Це позначилось навіть на спілкуванні з рідними та колегами, бо я закрилась у собі і якось боюсь відкриватися. Як можна відновити здатність довіряти людям і перестати постійно підозрювати їх в поганому? Чи це взагалі можливо? Я розумію, що, можливо, я сама перебільшую, але це справді заважає мені нормально почуватися. Дякую заздалегідь за вашу пораду.

Всі відповіді:
Вітаю, Ксеніє!
Болісний і травмуючий досвід зради можна переробити шляхом відновлення довіри насамперед до себе.
Проаналізуйте де, коли і з ким ви самі себе обманювали. Ми часто брешемо собі, щоб не дивитися в якісь неприємні речі. Тут варто подивитися своїй правді в очі.
Як перший крок для відновлення довіри я би запропонувала техніку на відновлення контакту із собою:
Сядьте зручно. Зосередьтесь на своїх відчуттях. Глибоко подихайте. Оберіть якусь зону свого тіла. Наприклад, хай буде ліва нога. І повідчувайте, чи хочете ви до неї доторкнутися. Чи готова ваша нога прийняти цей доторк. Яким має бути цей доторк. Лагідним чи більш відчутним? Коротким чи тривалим? Що відчуває рука, яка торкає ногу? Побудьте з цими відчуттями, спостерігайте їх. Як вам з цими відчуттями? Чи хочеться їх продовжити, а може, вже досить?
Робіть цю техніку з іншими зонами. Відчувайте, яка частина тіла сама "попросить" контакту.
Розвиваючи таким чином сенситивність, ви насамперед вчитеся слухати себе. Ваше тіло дає вам підказки, ви йому починаєте довіряти.
Через таку техніку ви можете потроху відтіснити ментальну жуйку, яка постійно програє в голові "платівку", що всі хочуть вам лиши нашкодити.
Відновлювати довірчі стосунки дуже добре в контакті з іншими людьми. Тому наступним кроком дуже бажано було би піти в глибинну роботу зі спеціалістом для отримання нового досвіду безумовного прийняття та довіри в цілющому контакті.
Записатися на консультацію до цього психолога
Приймаю ваш стан і розумію. Таке часто трапляється з людьми після зрад, коли здається, що всі тепер здатні на такі вчинки. Але як же тоді жити далі? Тільки працювати з установками та обмежуючими переконаннями. Коріння десь глибше, ніж нам завжди здається.
Записатися на консультацію до цього психолога
Добрий вечір, Ксеніє! Ви маєте певні причини й певний досвід, який виснажує. Але зараз — це Ваш вибір, повертатися або не повертатися до думок щодо зради, довіряти або не довіряти людям. Що Ви отримуєте, коли повертаєтеся думками в минуле і не відпускаєте ситуацію. Ситуація фізично прожита. Можливо, вона не прожита емоційно? Можливо, Ви тримаєтеся за неї емоційно. Що важко Вам відпустити, щоб дозволити собі бути в моменті та проживати новий досвід? Звісно, можливо довіряти, актуалізувати реальність і себе в цій реальності. Якщо не закриватись, то як це для Вас? Спробуйте довіритися собі через письмові практики — наприклад, практика фрірайтинг дає можливість зрозуміти себе, щоб довіритись. Розуміння заспокоює, а довіра до себе — той ресурс, що допоможе відновити спілкування з іншими. Що думаєте з приводу того, що відносини з людьми починаються з відносин із собою?
Записатися на консультацію до цього психолога