Що робити, якщо я відчуваю депресію та втрату інтересу до життя?
Привіт, мені 32 роки, зараз живемо з чоловіком і сином 9 років у Польщі. Я вагітна. Не відчуваю себе потрібною людиною, отримую лише критику і байдужість. Вранці не хочу вставати, кожен день повторюється те саме: тривога і страх за майбутнє. Знаю, що сама винна, що наважилася на другу дитину, просто відчуваю себе ніби в клітці, хочеться кричати. А як тільки уявлю, що скоро буду з двома дітьми, це здається ще більшим ув'язненням. Родичів і друзів немає, кожен день — це поїсти, поспати й поплакати. Немає ні сил, ні мотивації. Порадьте щось.

Всі відповіді:
Дякую, що ділишся своїми почуттями і ситуацією. Це справді непросто, особливо коли відчуваєш себе самотнім і у безвиході. Я хочу, щоб ти знала, що твої емоції і переживання цілком зрозумілі — вагітність може бути величезним стресом і викликом, а додаткові обов'язки з дитиною можуть викликати відчуття затиску і розгубленості.
Ось кілька порад, які можуть допомогти тобі впоратися з цими відчуттями:
1. Визначте свої емоції: Дослідження своїх почуттів може бути першим кроком до змін. Спосіб, яким ви зараз відчуваєте себе, може бути сигналом, що щось потребує уваги. Спробуйте вести щоденник, де будете записувати свої думки і почуття. Це може допомогти виявити причини ваших емоцій.
2. Пошук підтримки: Хоча родичів і друзів поряд немає, важливо знайти підтримку. Можливо, варто приєднатися до груп для вагітних або матусь, де ви зможете поділитися своїм досвідом і знайти однодумців. Такі групи часто організовуються як онлайн, так і в реальному житті.
3. Ставте маленькі цілі: Коли ви відчуваєте себе вахарем, може бути корисно ставити собі маленькі, досяжні цілі. Це можуть бути прості речі, як прогулянка на свіжому повітрі, короткий сеанс медитації чи навіть просто вкластися в ліжко на кілька хвилин. Невеликі досягнення можуть підвищити відчуття самоповаги.
4. Поговоріть з фахівцем: Іноді важливо звернутися до психолога або психотерапевта, які можуть допомогти вам знайти способи справлятися з тривогою та дискомфортом. Вони можуть дати вам корисні інструменти для змін і надати емоційну підтримку, якої ви потребуєте.
5. Подбайте про себе: Не забувайте про свої потреби. Це важливо не лише для вашого самопочуття, але й для вашої дитини та родини. Нехай навіть маленькі речі, як приємна чашка чаю, улюблена книга або хвилина тиші, допоможуть вам знову віднайти себе.
6. Прийміть зміни: Досвід материнства, особливо під час вагітності та догляду за дитиною, є істотним викликом. Прийміть, що зміни — це нормальна частина життя і що кожна мамина шлях унікальний. Сприймайте ці переживання з відкритим серцем і терпінням до себе.
Пам'ятайте, що ви не одні, і ваші почуття важливі. Витримка та бажання змінитися — це вже велике досягнення. Бажаю сил, мужності та підтримки в ці непрості часи!
Записатися на консультацію до цього психолога
Вітаю!
" Не відчуваю себе потрібною людиною". Нехай моя відповідь буде вам знаком, що ви потрібні цьому світу.
Почуття потрібності повинно починатися з того що ви самі собі будете давати це почуття тими способами які дозволяють досягти цього стану.
Коли були моменти що ви відчували себе потрібною?
Рекомендації спеціаліста вище влучні, можу лише додати: практикуйте вдячності ( пишіть списки за що ви вдячні кожен день).
Ви вагітна, ви можете відчувати слабкість, відсутність енергії і ви маєте право відпочивати скільки вам потрібно, адже ваш організм створює нове життя, нову людину і витрачає на це БАГАТО енергії.
Записатися на консультацію до цього психолога