Не можу нормально спілкуватися з людьми
Доброго дня. Я помічаю, що останнім часом мені дуже складно знаходити спільну мову з іншими людьми, навіть у простих ситуаціях. Я часто боюся щось сказати або зробити не так, переживаю, що буду незручною чи дивною. Через це я почала уникати зайвих контактів, навіть із близькими друзями чи колегами на роботі. В результаті я відчуваю себе самотньою та ще більше закриваюся. Скажіть, будь ласка, як взагалі почати трохи легше ставитися до спілкування? І чи є якийсь спосіб, щоб не боятися, що тебе неправильно зрозуміють чи осудять? Для мене це вже дійсно важливо, бо відчуваю, що моє звичайне життя стало складнішим через це. Дякую за вашу допомогу.

Всі відповіді:
Ірина, вітаю!
Дякую за вашу сміливість, що ви поділилися своїми переживаннями.
Як часто у вашому житті хтось говорив вам, що ви дивна або поводитесь не так як від вас очікують? Хто це був? І в який період життя?
Частіше всього це відбувається в дитинстві і нам говорять про це близькі люди, цим самим не даючи можливості проявляти свою індивідуальність. Ми виростаємо, переїзжаємо, але вже настільки звикли до критики і того бажаного образу, якого від нас чекають, що несвідомо продовжуємо проекціювати ці відносини в навколишній світ. Якщо, наприклад, це була мама, то потім ми знаходимо іншу людину (керівника, чоловіка, подругу), яка буде чекати від нас «правильної» поведінки і буде не задоволеною, якщо щось не так. Але може бути і інша ситуація, ми настільки до цього звикли, що боїмося щось сказати чи зробити, тому що очікуємо минулу реакцію, хоча насправді люди можуть реагувати інакше, але ми навіть не робимо спроби, щоб в цьому переконатися.
Кожна людина унікальна і кожна має право говорити те, що хоче, навіть якщо хтось буде сприймати це дивним. Але обов’язково знайдуться люди, яким буде подобатися саме ця «дивна» поведінка. А також, якою б хорошою не була людина, завжди знайдеться хтось кому вона не буде подобатися і це нормально. Таким чином ми збираємо навколо себе тих людей, які люблять і приймають нас такими як ми є.
Дозвольте собі бути неідеальною, говорити «дивні» речі. Спробуйте з чогось маленького і побачите, що все буде добре. Тут допоможуть техніки для підняття самооцінки та прийняття себе. Бажано також піти в терапію, щоб укріпити свою дорослу частину, яка зможе витримувати критику від інших та підтримувати свою цінність.
Бажаю вам успіхів і легкості у спілкуванні з людьми.
Записатися на консультацію до цього психолога