Чому мене досі переслідують спогади з дитинства?
Добрий день. Мені 34 роки, і я помічаю, що досі згадую деякі ситуації з дитинства, які тримають мене ніби в якомусь замкнутому колі. Це речі, які мене тоді дуже засмутили або налякали, навіть дрібниці — хтось міг мене висміяти в школі чи попросили не говорити, коли я хотіла висловитись. Але тепер ці моменти повертаються в голові постійно, і я їх переживаю як ніби вони щойно сталися. Мене це страшенно вимотує. Я розумію, що треба жити далі, але іноді через це я просто не можу сконцентруватися на теперішньому житті. Це нормально? Чи можливо якось позбутися цього? Невже дитячі образи впливають на мене так сильно? Буду дуже вдячна за вашу пораду.

Всі відповіді:
Вітаю! Дякую за те, що поділилися своїми переживаннями. Незавершений травматичний досвід і справді може нагадувати про себе в дорослому житті. Подібні ситуації з дитинства можуть повторюватися вже з іншими людьми, якщо психиці не вдалося переварити болісні дитячі переживання.
Подумайте, чи переживали Ви схожі емоції смутку та страху вже в дорослому віці, контактуючи з людьми? Чим зазвичай завершувалися такі ситуації? Важливо сформувати новий сценарій розвитку подій, реагуючи інакше в моменті, коли Ви відчуваєте, що порушуються Ваші особисті кордони. Потрібно говорити про свої почуття та окреслювати для оточуючих межі прийнятного ставлення до Вас.
За потреби зверніться до психолога, щоб поділитися своїми думками та емоціями й відпустити свої образи.
Записатися на консультацію до цього психолога