Ніяк не можу впоратись зі своїми емоційними сплесками
Добрий день. Останнім часом мене дуже турбують мої емоції. Я стала часто зриватись на близьких людей без видимої причини. Наприклад, чоловік просто попросив подати йому щось зі столу, а я вже вибухнула, почала кричати, як безумна. Потім відчуваю провину, мені соромно, прошу вибачення, але це повторюється знову. Мені здається, я перестала контролювати свої емоції. Через це псуються стосунки з сім'єю, з друзями я теж стала різкою. Я не знаю, чому так сталося, але дуже хочу розібратися. Що зі мною не так і як це можна виправити? Можливо, я просто перевтомилась чи це щось серйозніше? Буду вдячна за вашу пораду.

Всі відповіді:
Вітаю Вас, Лариса.
Дійсно, може бути перевтома.
Такі вибухи емоцій, можуть свідчити, що Ви не справляєтесь, перевантажили себе. Розібратись, звісно можна, спочатку хоча б виговоритись, бо внутрішнє напруження, має виходити вербально, проговоривши свої емоції стає легше. Наприклад, відчули що емоція пішла, назвіть її: я зараз відчуваю роздратування, гнів, агресію. страх. Це вже буде половина успіху, тому що називання емоції знімає половину емоційного заряду з неї, і тоді ми не зриваємось, а вчимося управляти. Це один із багатьох способів.
Для глибшої роботи, пошуків причин можна звернутись за допомогою, бо вибухи емоцій, це симптоми, а не причини.
Записатися на консультацію до цього психолога
Добрий день! З того, що ви описали, схоже, що ваша емоційна реакція пов’язана із загальним напруженням, яке могло накопичитися з різних причин: стрес, перевтома, нерозв’язані внутрішні конфлікти чи навіть фізичний стан організму.
Що може спричиняти такі сплески:
1. Стрес і перевтома. Якщо ви перебуваєте в стані постійного навантаження, навіть дрібні ситуації можуть здаватися непропорційно великими.
2. Невиражені емоції. Можливо, є теми або ситуації, які ви не дозволяєте собі прожити чи обговорити, і це створює внутрішню напругу.
3. Фізичні фактори. Недосипання, незбалансоване харчування чи гормональні зміни можуть впливати на емоційний стан.
4. Відсутність часу для себе. Постійна турбота про інших без можливості «перезавантаження» може викликати почуття виснаження.
Що можна зробити:
1. Спостерігайте за собою.
• Почніть вести щоденник емоцій. Записуйте ситуації, коли виникли сплески, що передувало цьому, ваші думки та відчуття.
• Це допоможе побачити закономірності: можливо, є тригери, які запускають ці реакції.
2. Навчіться розпізнавати емоції.
• Відчувши, що напруга зростає, зробіть паузу. Скажіть собі: «Я зараз злюся (чи інше відчуття)». Називання емоції допомагає повернути контроль.
3. Практикуйте техніки заспокоєння.
• Дихальні вправи: вдихайте на 4 рахунки, затримуйте дихання на 4 рахунки, видихайте на 4 рахунки.
• Фізична активність, навіть 15 хвилин руху щодня, може знизити рівень напруги.
4. Знайдіть час для себе.
• Плануйте невеликі перерви, навіть 10-15 хвилин на день, щоб зайнятися тим, що приносить вам задоволення.
5. Поговоріть із близькими.
• Відверто розкажіть їм про свій стан, поясніть, що це не їхня провина, і попросіть про підтримку.
6. Розгляньте можливість звернутися до психолога.
• Фахівець допоможе вам зрозуміти глибші причини ваших емоційних сплесків, знайти методи управління ними та підтримати вас у цьому процесі.
Чи варто хвилюватися?
Це не завжди ознака чогось серйозного, проте, якщо ви відчуваєте, що ситуація виходить з-під контролю або триває довгий час, це сигнал, що важливо звернути увагу на свій стан і, можливо, залучити фахівця.
Ваше бажання розібратися з цією ситуацією вже є першим кроком до вирішення. Ви можете знайти баланс, навіть якщо це потребуватиме трохи часу.
Записатися на консультацію до цього психолога