Як навчитися не боятися і знову довіряти людям?
Доброго дня. Я вже довгий час борюся з тим, щоб впоратися з тим, що сталося колись у моєму житті. У мене був важкий досвід із фізичним і, можливо, ще більше — психологічним насильством. Хоч вже минуло кілька років, я все одно не можу це залишити в минулому. Мені здається, що я втратила здатність довіряти людям, навіть найближчим, і постійно відчуваю тривогу. Коли якісь обставини нагадують мені про це, я можу впадати у стан паніки, хоча розумію, що зараз мені вже нічого не загрожує. Але ці спогади, як нав’язливі, повністю контролюють моє життя. Можете підказати, як перестати триматися за минуле і перестати боятися? І як навчитися знову довіряти людям, навіть якщо здається, що це неможливо?

Всі відповіді:
Аліна, вітаю
Дякую, що відкрилися і поділилися своєю ситуацією.
Те що сталося у вашому житті, стало причиною травми, з якою психіка не змогла справитися. Психологічна травма виникає не тільки в результаті однієї шокуючої ситуації, але і у випадках, коли є повторювання неприємних дій, особливо коли людина відчуває безсилля і не може нічого вдіяти. На жаль, травма може довгі роки впливати на життя людини, якщо з нею не працювати. І трансформувати травму, яка сформувалася від насилля, самостійно дуже складно. Адже коли довіра була втрачена через одну людину, то і відновити її можна лише у взаємодії з іншою людиною.
Зверніться за допомогою до спеціалістів – це може бути, як індивідуальна робота з психологом, так і групова терапія. В Україні є центри, які допомагають жінкам, які зазнали насилля. Обирайте те, що для Вас є більш комфортним на даний момент.
Бережіть себе!
Записатися на консультацію до цього психолога