Все дратує, не можу знайти спокій
Добрий день. Останнім часом у мене якісь незрозумілі проблеми з настроєм. Постійно дратуюся, навіть через дрібниці. З роботи приходжу втомлений, але заснути нормально не можу, крутиться купа думок у голові. Здається, що нічого в житті мене не радує, навіть якісь прості речі, які раніше подобались. Дратують і люди навколо, і навіть близькі... а через це і в сім'ї почались якісь напруження, сварки. Я не знаю, що зі мною відбувається. Чи це просто такий період, чи щось серйозніше? Як мені справитись із таким станом, бо вже сам не знаю, з чого почати. Дуже хочеться повернути хоча б якесь відчуття спокою. Може, це щось з віком пов'язано?

Всі відповіді:
Вітаю Вас, Петро. З того, що ви описуєте, ваш стан може бути пов'язаний із накопиченим стресом, емоційним вигорянням або навіть початком депресивного розладу. Це не обов’язково пов’язано з віком, але часто виникає через тривалий вплив негативних факторів, таких як перевтома, відсутність відпочинку, нерозв’язані внутрішні конфлікти чи напружені стосунки. Постійне відчуття роздратування, проблеми зі сном і відсутність радості від того, що раніше приносило задоволення, є сигналами, що ваш організм і психіка потребують уваги.
Для початку важливо звернути увагу на те, як ви проводите свій час, і чи є у вас можливість хоча б трохи побути наодинці з собою або займатися чимось, що приносить задоволення. Навіть невеликі кроки, такі як прогулянки, фізична активність чи розмова з близькою людиною, можуть допомогти. Якщо є можливість, спробуйте поділитися своїми почуттями з кимось, кому довіряєте, або звернутися до психолога. Професійна допомога може виявитися дуже корисною для розуміння кореня ваших переживань і пошуку способів впоратися з ними.
Крім того, варто перевірити стан вашого здоров’я, зокрема фізичного. Хронічна втома і дратівливість можуть бути пов’язані, наприклад, із гормональними порушеннями, проблемами зі щитовидною залозою чи дефіцитом вітамінів. Консультація з лікарем допоможе виключити ці фактори.
Важливо не звинувачувати себе за ці почуття. Ви не самотні у своїх переживаннях, і це нормально — шукати допомоги й підтримки. Спокій і радість можна повернути, але це вимагає часу й уваги до себе.
Записатися на консультацію до цього психолога