Як навчитися встигати все і не вигоряти?
Добрий день! Останнім часом відчуваю, що абсолютно не справляюсь із своїми справами. Постійно щось не встигаю: то вдома завал, то на роботі все горить, то дітям треба приділити увагу, а то родичі ще десь на підхваті. Я пробувала вести списки, щоденники, але або забуваю їх заповнювати, або просто не знаходжу часу слідувати плану. Відчуття, ніби часу не вистачає навіть на найпростіше. Плюс ще й провина постійна, що, здається, не догодила нікому. Як мені навести порядок у цих хаосі завдань і не видихатись? Чи можливо хоч трошки зменшити постійне відчуття напруги? Можливо, є якісь прості поради, які б допомогли організувати себе і трохи заспокоїтись?

Всі відповіді:
Добрий день, Ася!
Відчуття напруги, про яке ви пишете, цілком зрозуміле у ситуації, коли справ більше, ніж часу на їх виконання. Корінь цієї напруги у ваших вимогах до себе, у ідеї, що ви повинні все встигнути. Це може підсилюватись очікуваннями оточуючих. У слові "все" взагалі дуже велика пастка.
Оскільки у вас запит на прості поради, я вам пропоную концепцію мінімум-оптимум-максимум. Коли ви пишете про "все встигнути" у вас є образ вас ідеальної в кожній ролі, яку ви виконуєте (мама, дружина, працівник, родичка тощо). Будь-ласка випишіть собі, що має робити ідеальна мама, ідеальна дружина, ідеальний працівник, ідеальна родичка і якщо є ще ролі (ідеальна дочка, ідеальна сусідка, ідеальна господиня)- то випишіть ще їх. Візьміть все це за 100% . Тепер кожній ролі присвойте якусь кількість відсотків, щоб разом було 100% (Наприклад, 30% ідеальна мама, 30% ідеальна дружина, 25% ідеальна працівниця, 15% ідеальна родичка). Опишіть, що має виконувати на 30% ідеальна мама (або ті відсотки які ви присвоїли цій ролі) - це ваш максимум по цій ролі і якщо ви встигли зробити все, що написали в цих 30% ви маєте розуміти, що це супер результат. Опишіть ваш оптимум по кожній ролі - він має бути нижчий за ваш максимум (у всіх бувають форс-мажори) і ви маєте розуміти, що якщо ви не досягли максимуму, то на це були певні об'єктивні обставини. Мінімум також опишіть, тому що у всіх нас бувають періоди поганого самопочуття і хвороб, але ідеал ми завжди будуємо з врахуванням ідеальних обставин.
Це все дозволить знизити почуття провини і напругу. А буде менше напруги - ви і встигати будете насправді більше.
Також почуття провини і очікування до себе можна винести на сесію з психологом.
Бажаю вам успіхів, любові та прийняття!
З повагою, Сливінська Злата, коуч та психолог на платформі Mozhna
Записатися на консультацію до цього психолога