Як навчитися давати собі раду зі складними емоціями?
Доброго дня. Я останнім часом відчуваю, що не справляюсь зі своїми емоціями. Все накопичується, і навіть дрібниці викликають в мене сльози або роздратування. Часто виникає відчуття тривоги, хоча наче немає конкретного приводу. Це заважає мені зосередитися на справах, працювати, нормально спілкуватися з близькими. Я почала помічати, що уникаю компаній і взагалі все більше хочу бути наодинці, але це також не приносить полегшення. Може, це пов'язано з перевтомою чи якимось невирішеним внутрішнім питанням, але я не знаю, з чого почати, щоб розібратися з собою. Підкажіть, будь ласка, як можна заспокоїти себе або змінити цей стан? Чи потрібна допомога спеціаліста, чи це можна вирішити самостійно?

Всі відповіді:
Доброго дня. Ніна, наші емоції - це сигнали, які допомогають нам пристосовуватися до навколишніх умов відповідно до наших потреб. Часто буває, що ми не помічаємо і не проживаємо свої емоції в момент їх виникнення, тому вони як стримана енергія накопичуються у вигляді напруги. Згодом це виснажує. З вашого опису схоже, що ви певний час ігнорували свої емоції і зараз це призвело до психологічного колапсу. Як проживати сильні емоції? По-перше, емоцію потрібно визнати і назвати, наприклад, "я злюсь" або "мені страшно". Усвідомлення вже знімає напругу і дає почуття контролю. За тривожністю зазвичай ховаються інші емоції, які ви собі не дозволяєте, їх потрібно усвідомити. По-друге, щоб прожити емоцію потрібно зупинитися і зосередити увагу на диханні, бажано дихати діафрагмою, бо саме вона допомагає прожити сильні почуття. Не намагайтеся дихати інтенсивно, дуже важливо уповільнитися. Спокійно і повільно дихати стільки скільки вам потрібно для заспокоєння. По-третє, запитайте себе, що вам хочеться зробити коли ви відчуваєте цю емоцію? Якщо це безпечно для вас і оточуючих, дозвольте це собі. Коли заспокоєтесь, запитайте себе, що саме могло викликати цю емоцію і яка ваша потреба може за нею стояти. Ці питання звичайно потребують аналізу і дослідження, бо одна справа дати собі раду з емоціями в моменті, а інша справа - працювати з причинами емоційних проблем, тобто, з внутрішнім конфліктом. Якщо у вас є можливість, зверніться до психолога.
Записатися на консультацію до цього психолога