Я постійно відкладаю справи, і це мене виснажує
Доброго дня! Я маю проблему з тим, що постійно все відкладаю на потім, навіть дуже важливі справи. Здається, я просто не можу змусити себе почати робити щось, а коли починаю, то швидко втрачаю мотивацію та знову переключаюсь на щось інше (зазвичай це соцмережі чи серіали). Через це у мене вдома хаос, на роботі нереальні дедлайни, а всередині постійна тривога і відчуття провини. Найгірше, що я це все розумію, але все одно далі відкладаю. Я вже не знаю, чи це просто лінь, чи якась серйозніша проблема з моєю психікою. Можете підказати, з чого мені почати, щоб впоратися з цим? Як зрозуміти причини та вибрати якийсь план дій? Буду дуже вдячна за вашу допомогу!

Всі відповіді:
Доброго дня, Галина!
В першу чергу хочеться запитати вас, чи завжди так було? Коли це почалося у вашому житті? Оскільки я не можу вас про це запитати в режимі реального часу, то спробую надати рекомендації і пояснення, які працюють назагал.
Маємо справу з прокрастинацією. Причини її бувають як поверхневі (справа занадто складна; бракує знань; незрозуміло, з чого почати; справа одноманітна і рутинна), так і більш глибокі - внутрішні конфлікти між тим, яким ви хочете бачити своє життя і тим, яким воно є насправді; зміни у багатьох сферах життя одночасно, з якими важко впоратись емоційно і організаційно; переживання, які ви від себе постійно відганяєте; невміння говорити "ні" через що ви перевантажуєте себе надмірною кількістю справ тощо.
Щоб з цього усьго виплутатися я б рекомендувала почати з того, щоб ви створили собі перешкоди для перегляду серіалів та соцмереж (заставка на гаджет з нагадуванням, вимкнення гаджета за можливості для прикладу якщо це телевізор, відінсталювати соцмережі). Тому що ці справи дають вам лише ілюзію відпочинку і відволікання, а насправді ще більше вас перевантажують інформаційно і ви отримуєте "швидкий дофамін", тому і швидко втрачаєте мотивацію до будь-якої діяльності, яка такого швидкого дофаміну не дає. Це буде складно і є ризик, що на заміну цим прийде інша шкідлива звичка, тому важливо в цьому процесі мати соратника - коуча або психолога, який вчасно скерує.
Далі потрібно зробити просту річ - виписати сфери свого життя, в яких у вас є незавершені справи (ви це вже практично зробили у своєму запитанні).
Другий крок - у кожній сфері виписати 1-ну справу, вирішення якої найважливіше саме зараз.
Третій крок - виберіть сферу, якою ви займетесь зараз (якщо ви на роботі - це робоче питання, якщо ви зараз вдома - домашнє) і розбийте вибрану справу на дрібні завдання. Виконайте покроково, не відволікаючись на жодну іншу справу, поки не виконаєте поточну (Тут величезне значення має організація собі умов, щоб нічого не відволікало від завдання).
Відзначте в своєму списку виконану справу (викресліть або поставте позначку про виконання). Обов'язково похваліть себе і порадійте, що у вас стало однією справою менше.
Приступайте до наступної справи. Якщо вам ці завдання даються легко, тоді рекомендую виписати повний перелік своїх справ, викреслити всі, які вже втратили актуальність, а ті що залишились записати в квадрат Декарта(ця техніка є в інтернеті) і зосередитись на важливих справах. Якщо вам складно виконати такі речі -приходьте на сесію- будемо працювати над тим, щоб перезапустити вашу систему мотивації, а також розбиратись у глибинних причинах такої ситуації.
З погагою, Сливінська Злата, коуч та психолог на платформі Mozhna
Записатися на консультацію до цього психолога