Не можу позбутися відчуття меншовартості
Добрий день! Не знаю, як правильно сформулювати те, що мене хвилює, але спробую. Мені 38 років, і я вже дуже давно відчуваю, що ніби не відповідаю очікуванням інших людей. Постійно порівнюю себе з іншими жінками, і часто здається, що я гірша: хтось розумніший, хтось гарніше виглядає, хтось краща мати чи дружина. Це так виснажує — ніби я не маю права просто бути такою, як є. Через це мені складно до кінця радіти життю, бо постійно думаю, що я не достатньо хороша у чомусь. Мені навіть соромно говорити про це, але дуже хочу якось змінити цей стан. Як перестати порівнювати себе з іншими і відчути впевненість у собі? Дякую за відповідь!

Всі відповіді:
Доброго дня, Інно!
Ви маєте право бути собою. Знаєте, як говорять " Все що ви "повинні" написано в Конституції, все інше на Ваш власний розсуд" =)
Надайте собі відповіді на наступні питання: 1. Чому я маю відповідати очікуванням інших людей? 2. Де криється корінь цієї позиції? З чого почалися такі думки, і хто їх підсилює? Я чи можливо хтось поряд зі мною? 3. Я хочу відповідати чиїмсь чужим стандартам? Чому ці стандарти є важливішими за мої почуття та відчуття?
Взагалі, тут можна продовжувати працювати над великою кількістю питань, але! Щоб перестати порівнювати себе з іншими, потрібно змінити фокус Вашої уваги. Через те, що Ви приділяєте багато часу аналізу інших людей і порівнянню себе з іншими, Ви втрачаєте багато ресурсу. Там де знаходиться Ваша увага, там є Ваша енергія. Приділіть увагу роботі з Вашою самоцінністю - тим, що всередені Вас, що ніяким чином не залежить від Ваших досягнень, оцінок та думки інших людей.
Вам не має бути соромно говорити за це. Знову ж таки - міняємо фокус сприйняття - Ви молодець, що говорите про це, адже таким чином Ви виражаєте намір змінити стан, який Вам не подобається, розібратися в своїх почуттях та покращити якість свого життя!
Із практичних порад, зверніться до фахівця, який допоможе Вам розібратися у Вашому питанні. Цей процес є довготривалим (у більшості випадків), а психолог допоможе Вам пройти цей шлях легше, швидше та прийти до бажаним результатам. Головне мати мотивацію змінити свій стан на краще та приготуватися до плідної роботи. Ви маєте на це право=)
Бажаю успіхів!
Записатися на консультацію до цього психолога