Здається, я застрягла і не можу себе зрозуміти
Мені 45, і відчуваю, що останнім часом каже все стало не так, як колись. Я раніше знаходила сенс у справах, в сімейному житті, було якесь відчуття перспективи чи руху вперед. А зараз - ніби на тому ж місці стою і просто не знаю, куди йти далі. Діти виросли, в них свої життя, з чоловіком ні сваримося, ні підтримуємо одне одного, просто живемо поруч. Робота звична, але вже не приносить особливого задоволення. Іноді накриває апатією, а часом думаю, що, може, я просто себе не реалізувала якось. Скільки не аналізую - не можу зрозуміти, що мені тепер потрібно, чого хочу і куди загалом рухатися. Чи це просто вік такий, і треба якось чекати, коли пройде? Чи, може, з цим треба щось робити? І якщо так, то з чого почати? Дуже б хотілося якось розібратися в собі, але відчуття таке, що не вистачає для цього сил та ресурсів.

Всі відповіді:
Добрий день, Ярославо!
Умовна середина життя- це період пошуку нових сенсів. Ті сенси, що нас ведуть по житті так би мовити у першій його половині - це сенси, які передаються з покоління в покоління - умовно вивчитись і здобути певне місце під сонцем, "звити сімейне гніздечко", народити і виростити дітей. І коли це все виконано, навіть якщо не зовсім так як би хотілось цього, з'являється внутріщнє запитання до себе "Оце й усе? А що далі?".
Рекомендації для цього життєвого етапу - задати собі запитання, а чим вам цікаво займатися? Важливо знайти хобі, розширити коло спілкування, намалювати собі позитивний сценарій щасливого майбутнього, до якого ХОТІЛОСЬ би прийти. Не зважайте на те, що ми не знаємо, що буде завтра - ви можете змінювати свій план майбутнього релевантно зміні обставин. Але коли є таке бачення воно дає енергію і надихає і допомагає прожити турбулентний період. Щодо самореалізації хочеться зауважити, що ця тема в нашому суспільстві дуже підігріта. Уявлення про самореалізацію дуже часто ідеалізоване, а це призводить до того, що "звичайна" робота викликає розчарування. Самореалізація можлива не лише в професії, а й за її межами, в звичайному спілкуванні з людьми, у волонтерстві, у вихованні дітей, у хобі, у всьому, до чого ви долучаєтесь, просто важливо це побачити.
Тому не чекайте, що цей період пройде - випишіть свої таланти, свої досягнення, зацікавлення, мрії і подумайте як би це все можна було втілити у життя. Шукайте свої сенси і ви обов'язково їх знайдете. А якщо вам складно проживати цей період без підтримки - створіть собі таке коло з однолітків або ж зверніться до психолога чи коуча. Серед наших завдань як допомагаючих спеціалістів є підтримка клієнтів в кризові життєві періоди.
Бажаю вам знайти свої нові сенси!
З повагою, Сливінська Злата, коуч та психолог
Записатися на консультацію до цього психолога