Як знайти спільну мову з підлітком?
Добрий день. Мені 45 років, у мене є донька, їй 15. Останнім часом стало дуже важко з нею спілкуватися. Вона часто все сприймає в штики, ображається по дурницях, закривається від мене. Коли намагаюся говорити про щось важливе, то або отримую короткі відповіді, або вона просто зникає у себе в кімнаті. Чесно, я вже навіть боюсь щось зайве сказати, щоб не викликати чергову сварку. Відчуття, що ми просто віддаляємося одне від одного, хоча я хочу підтримувати теплі стосунки. Я розумію, що підлітковий вік складний, але боюсь втратити з нею контакт. Можливо, я щось не так роблю? Як правильно вести себе у таких ситуаціях? Дуже потрібна ваша порада.

Всі відповіді:
Вітаю. У Вашої донькі зараз підлітковий вік, і саме така поведінка, сприяє нормальній сепарації. Саме в цей час, маємо набратися терпіння, та допомогти дитині відлілитися від мами, це важко, це через кризу у відносинах. Але повірте, це для її майбутнього.
Найкраще, для підтримання відносин, це прийняття дитини як особистості.
Для прохождения сепарації в більш м'якому режимі, можна звернутися за допомогою до спеціаліста, який допоможе грамотно пройти всі рівні дослішання, та зможе допомогти зкорегувати поведінку, та надати відповіді на питання, що є нормою чи не нормою у сепараційному процесі та розвитку підлітка.
Записатися на консультацію до цього психолога
Вітаю вас, Даша. Дякую, що ділитесь своїми переживаннями.
Підлітковий вік - складний не тільки тим, що відбувається вікова криза, а тим, що відбуваються вікові зміни на нейробіологічному рівні. Лобна кора ще формується (та що відповідає за планування майбутнього, судження, навички прийняття рішень. Дівчинці навіть важко концентрувати увагу. Ви як доросла людина ( у якої, ця лобова частка вже добре сформована) маєте можливість допомогти підлітку пройти цей ВАЖКИЙ період. Звичайно, той контакт, який у вас був - зараз неможливий, бо окрім біологічних змін, що відбуваються у дівчинці, вона також сепарується та вибудовує нові соціальні стосунки - це дуже для неї важливо зараз. Проте пройшовши кризу разом, ваш зв'язок може стати ще глибшим.
Записатися на консультацію до цього психолога