Чому постійна втома і болі в тілі, але лікарі кажуть, що здорова?
Добрий день. Мені 45 років, звати Лариса, і я уже не знаю, до кого ще звернутися. Вже більше пів року мене мучить постійна втома, тяжкість у всьому тілі, інколи навіть болі у спині та животі. Я ходила до лікарів, зробила безліч аналізів (кров, УЗД, кардіограма), але всюди кажуть, що все в нормі, здорова. Хтось радив мені звернутися до психотерапевта чи психолога, бо може це щось пов’язане з нервами або стресом, якого в мене вистачає (діти, робота, мама хворіє – все на мені). Ще помітила таке: коли дуже нервуюсь чи сварюсь з кимось, стає наче ще гірше. Можете мені підказати, чи це може правда бути якісь психосоматичні проблеми, і як їх зрозуміти й вирішити? Бо вже руки опускаються, і сил на все не вистачає. Дякую за відповідь!

Всі відповіді:
Вітаю, Лариса. Звернення до психолога або психотерапевта може дійсно виявитись дуже корисним у ціій ситуації, щоб розібратися у ній детально. Фахівець допоможе вам дослідити ваші емоції, стресові ситуації та навчитися методам їх управління.
Спробуйте займатися медитацією, дихальними вправами, йогою або іншими практиками, що допомагають знизити рівень тривоги.
Регулярні фізичні вправи також можуть покращувати ваше самопочуття, підвищувати енергію та покращувати загальний стан психічного здоров’я, а спілкування з друзями або близькими, які можуть вас підтримати, може суттєво полегшити ситуацію.
Не варто втрачати надію. Ви вже зробили важливі кроки, звернувшись до лікарів, і звернення до психотерапевта може бути наступним важливим кроком на вашому шляху до покращення.
Вітаю, Лариса!
Річ у тому, що емоційні, психологічні стани відображаються на нашому на тілі.
Ви описали вашу поточну ситуацію життя повну навантаження і стресів. На це потрібно багато сили та внутрішніх ресурсів, як для однієї людини.
Наша нервова система повинна відпочивати та відновлюватись.
Заняття з йоги дуже гарно в цьому допомагають та біль в тілі зменшується.
Загалом, було б добре спитати себе:
- "Що я можу зробити зараз для себе, щоб розслабитись?"
Хочу одну маленьку річ. Дозволити собі це.
Також під час сварок, бажано звернути увагу, як ви сваритесь? Чи говорите вголос все що думаєте, або тримаєте в собі і накопичуєте невдоволення?
Є загальні рекомендації — про почуття говорити вголос.
Наприклад діти нашкодили: "Я відчуваю гнів, роздратування на те що ви зробили, не робіть так, так, будь ласка"
Також, було б добре домовитись з кимось про допомогу з дітьми та мамою, розвантажувати себе час від часу.
Бажаю вам успіхів!
З повагою,
Кота Побратьскі
бути щасливим, здоровим, успішним, креативним, геніальним, щоб якісно проживати своє життя