Про стосунки з чоловіком, які вже на грані
Добрий день. Мені потрібна допомога, бо я вже просто не знаю, що робити. Ми з чоловіком разом 17 років, є двоє дітей. Останнім часом наші стосунки сильно погіршилися. Ми майже не спілкуємось нормально, лише сваримося через дрібниці, звичайні розмови перетворюються у конфлікти. Він мене більше дратує, ніж радує, і здається, що в нас вже немає спільних тем для розмови. Я намагалась ініціювати якісь вечори для двох, поговорити про це, але він каже, що «все норм», і далі сидить у телефоні чи за своїм ноутбуком. Від цього у мене з’явилось відчуття самотності, ніби я все тягну сама, і йому просто байдуже. Підкажіть, як можна врятувати ці відносини, якщо це ще можливо? Чи, може, це просто все, і краще вже й не мучити ні себе, ні його? Я хочу зрозуміти, чи проблема дійсно в наших стосунках, чи, можливо, я сама щось роблю неправильно. Дякую заздалегідь за вашу думку.

Всі відповіді:
Вітаю Сніжана! Ваше запитання відображає глибокий біль і розгубленість, які часто виникають, коли в довготривалих стосунках накопичується напруга.
Стосунки, особливо тривалі, проходять через різні етапи. На етапі, де ви зараз перебуваєте, може виникати емоційне віддалення.
На основі вашого опису, стосунки не виглядають повністю втраченими, адже:
Ви хочете знайти рішення і готові працювати над цим.
Ви вже намагалися ініціювати зміни (вечори для двох, розмови).
Однак, для відновлення зв’язку важливо, щоб обидва партнери брали участь у цьому процесі. Якщо зараз ви відчуваєте, що "тягнете все самі", це може бути знаком, що потрібно переглянути підходи або запросити зовнішню допомогу.
Відчуття, що ви "робите щось не так", може бути пов'язане з прагненням взяти на себе відповідальність за весь стан відносин. Але важливо розуміти, що:
Ви не можете змінити людину, якщо вона не хоче змін.
Ви можете працювати лише над своєю реакцією, а також над тим, як ви взаємодієте з партнером.
Спробуйте оцінити:
Чи підтримує вас чоловік у побуті, емоційно, у вихованні дітей?
Чи є у вас зараз час і простір для себе? Якщо ні, можливо, ваша втома і виснаженість теж впливають на ваше сприйняття. І тоді треба насамперед потурбуватися про себе і відпочити.
Обговоріть ваші почуття з чоловіком
Спробуйте донести свої переживання у формі «Я-повідомлень», щоб уникнути звинувачень:
«Мені боляче і самотньо, коли ми майже не спілкуємось і лише сваримось. Я дуже хочу, щоб ми повернули те тепло, яке було раніше».
«Мені здається, що наші стосунки зараз у кризі, і я не знаю, як бути. Що ти думаєш про це?»
Якщо він відповідає: «Усе нормально», поясніть, чому для вас це не є нормою, але не вимагайте негайної реакції. Дайте час.
Ваші почуття до чоловіка і бажання зрозуміти, як діяти, свідчать про вашу силу і готовність боротися за ці стосунки. Важливо пам'ятати, що будь-яке рішення , працювати над ними далі чи відпустити, має бути з повагою до себе і своїх потреб. Вірте у себе!
Записатися на консультацію до цього психолога