Чому постійно тривожно і не можу заспокоїтись?
Добрий день. Вже декілька місяців відчуваю постійну тривогу, причому навіть тоді, коли немає реальних причин для цього. Наче все нормально на роботі, з сім'єю теж порядок, але всередині мене постійно якийсь неспокій. Вкладаюсь спати, але в голові крутяться якісь думки, я хвилююсь навіть без чіткого розуміння, через що саме. В результаті ні виспатись нормально не можу, ні вдень не виходить розслабитись. Якось почуваюсь ніби вічно напруженою і втомленою. Було таке, що й голова сильно боліла, і серце наче починало часто битися. Я не знаю, що з цим робити і звідки воно береться. Чи це може бути пов'язано зі стресом, чи це щось серйозніше? Як себе заспокоїти, якщо здається, що просто не можеш взяти під контроль ці відчуття?

Всі відповіді:
Алла, доброго дня!
Якщо ви можете згадати, коли саме це почалося, можливо щось сталося перед цим, що спричинило цей стресових стан? І з цим вже можна попрацювати.
Нажаль, в нашому повсякденному просторі дуже багато напруги, невизначеності, відчуття небезпеки від прожитого досвіду, свідком якого ми всі є, так чи інакше.
І так, дійсно, постійне емоційне напруження може бути причиною тілесних психосоматичних проявів.
Важливо навчитися справлятися зі своєю тривогою, повертати себе в стан спокою та рівноваги.
Ось мої рекомендації для самодопомоги:
1. Дихальні техніки. Техніка дихання "по квадрату" або будь яка інша.
Допомагають зняти напругу, заспокоїти розум і повернути
контроль над диханням, що впливає на загальний емоційний стан.
2. Фізична активність. Регулярна фізична активність, така як прогулянки, біг, йога або вправи
на фітнесі, може значно знизити рівень стресу та тривоги, оскільки вона сприяє виділенню ендорфінів, природних антидепресантів, які поліпшують настрій та знижують тривожність.
З. Медитація, йога, пілатес: ці практики допомагають заспокоїти розум і тіло, знизити рівень стресу та тривоги, покращити концентрацію та свідомість.
4. Підготовка до сну включає в себе:
1) зниження інформаційного та світлового навантаження за 1.5 години до укладання;
2) перед самим укладанням взяти папір з ручкою та виписати всі думки, які є в голові, все що буде виникати, так, щоб нічого не лишалося на ніч, порвати цей лист і викинути;
З)спеціальні заспокійливі та розслаблюючі тіло медитації перед самим відходом до сну.
ВАЖЛИВО: Якщо вас щось турбує або вам складно, і ви не можете тривалий час вирішити самостійно свою проблему не соромтеся звертатися за підтримкою коли це потрібно,
З повагою, психолог Юлія Харківська
Записатися на консультацію до цього психолога