Як налагодити стосунки зі своєю дорослою донькою?
Доброго дня. Моя донька вже доросла, їй 24 роки, і вона нещодавно переїхала жити окремо. Я дуже переживаю, тому що у нас останнім часом стосунки стали прохолодними. Вона рідко дзвонить, а на мої дзвінки або відповідає сухо, або каже, що у неї немає часу. Мені здається, що я її докучаю своїми порадами чи запитаннями. Але як не хвилюватись за свою дитину? Я не можу зрозуміти, що роблю не так. Може, я занадто її контролювала, коли вона жила зі мною, чи, навпаки, була до неї занадто холодною? Дуже хочу знову побудувати з нею теплі і добрі стосунки, але не знаю, як це зробити зараз, коли вона вже доросла і живе своїм життям. Буду вдячна за будь-які поради. Дякую.

Всі відповіді:
Вітаю Євгенія ! Ваші переживання зрозумілі - зміна формату стосунків завжди викликає тривогу. Але це також чудова нагода для нового етапу у ваших взаєминах. Ось кілька порад:
Дайте простір. Ваша донька будує своє життя, і це нормально. Дайте їй час і не сприймайте її зайнятість як відстороненість.
Не нав'язуйтеся. Замість порад чи запитань про її життя, говоріть про себе: "Я сьогодні згадала, як ми разом пекли пиріг. Було так тепло й весело." Це створює дружню атмосферу без тиску.
Покажіть підтримку. Нехай донька знає, що ви завжди поруч, але не будете втручатися: "Якщо ти захочеш поговорити чи тобі щось буде потрібно, я тут."
Працюйте над собою. Спробуйте зосередитися на власних інтересах і справах. Це зменшить тривогу і покаже доньці, що ви також цінуєте себе.
Час і довіра - найкращі помічники. Дайте доньці можливість повернутися до вас, коли вона буде готова. Теплі стосунки будуються поступово.
Записатися на консультацію до цього психолога