Не можу знайти гармонію в собі
Доброго дня, мене звати Мирослава, мені 33 роки. Останнім часом я відчуваю, що постійно не можу знайти баланс у своєму житті. Начебто все в мене зовні нормально — є робота, сім'я, друзі, але всередині постійно якась порожнеча і тривога. Мені важко іноді підняти себе зранку з ліжка, бо не бачу в цьому якихось радостей чи сенсу. Начебто я живу, але якось автоматично, без задоволення. Водночас мене легко роздратувати через дрібниці, і я боюсь, що псую цим стосунки з близькими. Хотіла б зрозуміти, чому я так себе почуваю і як із цим впоратись. Можливо, це просто втома, але я переживаю, що проблема глибше, ніж здається. Порадьте, з чого почати роботу над собою і як зрозуміти, що тут треба професійна допомога. Дякую.

Всі відповіді:
Вітаю, Мирослава)
"Порожнеча і тривога" може виникати з багатьох причин. І втома, і емоційне вигорання, або з інших більш глибших внутрішніх конфліктів.
Спершу спробуйте зробити паузу та дати собі час на роздуми: яка із сфер життя у Вас викликає найбільше тривогу? Спробуйте вести блокнот, куди будете виписувати свої емоції, думки та переживання, які викликають дискомфорт, роздратування та тривогу. Після цього спробуйте відповісти на питання: чому саме це відбувається? Ця практика може допомогти структурувати ваші емоції та розібратися в чому причина.
Також дайте собі відповідь на питання "А що для вас той баланс, про який ви говорите?", "Що для Вас гармонія?". Потім порівняйте свою відповідь з реальністю, і це може допомогти Вам знайти відповідності та різницю. Та встановити причину)
Якщо Вам складно це зробити самостійно, краще звернутися до психолога, який допоможе Вам на шляху дослідження Вашої ситуації. Щодо професійної допомоги, на мою думку, вона ніколи не буде зайвою. Робота с психологом - не вирок, а можливість власного зростання та нових усвідомлень)
В будь-якому випадку, гарним стартом у вирішенні питання будуть маленькі, але регулярні кроки на зустріч до себе та пізнання себе. Проаналізуйте, що Вам приносить задоволення, як ви відпочиваєте (і чи вмієте Ви це робити).
Бажаю успіхів!)
Записатися на консультацію до цього психолога
Доброго дня, Мирослава!
З вашого опису видно, що ви переживаєте внутрішній конфлікт, незважаючи на те, що зовні ваше життя виглядає стабільно. У гештальт-підході ми фокусуємося на тому, що відбувається “тут і зараз”. Це може бути корисно для розуміння ваших почуттів і реакцій. Пропоную спробувати зосередитися на тому, що саме викликає цю порожнечу та тривогу. Чи є моменти, коли ви відчуваєте себе більш живою, чи вони стали рідшими? Як ви реагуєте на ситуації, які вас дратують?
Щодо початку роботи над собою, це може бути корисно почати звертати увагу на ваші справжні потреби і бажання, а також на те, як ви себе відчуваєте в кожному моменті вашого дня. Це дозволить побачити, де ви відчуваєте втрату контакту з собою. Якщо відчуття порожнечі та тривоги не зменшуються, це може бути сигналом для звернення до психолога чи психотерапевта для глибшої роботи.
Записатися на консультацію до цього психолога