Як навчити дитину справлятися з агресією?
Доброго дня, підкажіть, будь ласка, як правильно реагувати на агресію у дитини і допомогти їй справитись із цим? У мене син, йому 7 років, і я почала помічати, що він часто роздратовується, починає кричати та навіть може штовхнути однолітків у школі чи грубо відповісти мені. Я намагалась розмовляти з ним спокійно, пояснювати, що так не можна, але це не дуже допомагає. Раніше він так себе не поводив, і навіть вчителі вже почали звертати на це увагу. Можливо, проблема в тому, що я працюю багато і не завжди можу приділити йому достатньо часу? Або це такий віковий період? Не знаю, як мені краще діяти — карати, ігнорувати чи звернутись вже до спеціаліста. Дуже хочу зрозуміти, як допомогти своїй дитині. Буду вдячна за ваші поради!

Всі відповіді:
Агресивна поведінка 7-річної дитини, якої раніше не було, може мати багато причин, серед яких і нестача уваги батьків і напружена ситуація в сім’ї чи школі, а також спостереження за агресивною поведінкою інших. Покарання та ігнор тут зашкодять, а не допоможуть, бо це лише збільшить дистанцію між вами і дитиною.
Важливо дізнатися, що відбувається і що хвилює вашого сина. Для цього важливо мати з ним вибудувані довірливі стосунки, щоб він не боявся вам розповісти, що його турбує, щоб знав, що ви готові його захищати і бути на його боці. Якщо така довіра між вами є – розпитуйте, що в нього відбувається, що його хвилює. Можна скористатись діагностичною грою: ви починаєте речення, а дитина їх завершує. 1. «Я люблю коли мама…» 2 «Мені не подобається, що мама…» 3. «Я хочу щоб мама частіше…», 4. «Хочу, щоб мама більше ніколи не…». Ті самі речення можна використати зі словом «тато», а також «батьки», «друзі», «в школі». Тільки постарайтесь не перевантажити дитину за раз задаючи їй всі питання – це має бути гра, а не допитування. Зараз є в продажу гра «Між нами (діти)», яка допомагає зблизитись з дітьми. Хоча буває так, що деякі діти після 3-5 питань втрачають інтерес до цієї гри, тому не покладайте всі надії на цей спосіб, пробуйте різні способи знайти спільну мову. (Також врахуйте, що грати в будь-яку запропоновану гру потрібно тоді, коли ви нікуди не поспішаєте, перебуваєте в розслабленому стані, налаштовані гарно провести час.)
Зверніть увагу на спортивні секції – вони є гарним способом для хлопчика скинути накопичений стрес і знизити рівень агресії. Але звісно самої секції недостатньо, все ж варто розібратись, що відбувається з дитиною.
Якщо відчуваєте, що не справляєтесь, краще піти до психолога і бути готовій не просто відвести до психолога сина, а самій також працювати з психологом – це потрібно робити паралельно і це справді дуже дієвий підхід, щоб допомогти своїм дітям.
Як мама бажаю вам наснаги. З повагою, Сливінська Злата, коуч та психолог.
Записатися на консультацію до цього психолога