Чому я не можу стримувати свою злість?
Доброго дня! Останнім часом я помітила за собою, що все частіше злюся через дрібниці. Здається, що всі мене дратують: як люди близькі, так і колеги на роботі. Іноді навіть сама себе не впізнаю, бо різко реагую на слова чи дії, які ще рік тому сприймала спокійно. Відчуваю, що ця агресія от-от вибухне сильніше, і боюся, що можу образити когось, хто мені дорогий. Мені важко це контролювати, хоча я намагаюся. Після таких «вибухів» мені соромно за свої слова чи дії, але в той момент стримати себе не можу. Здається, що агресія керує мною. Розумію, що це, можливо, через стреси на роботі чи якісь внутрішні переживання, але з цим жити вже реально важко. Що зі мною відбувається? І як навчитися контролювати цю злість? Дякую за відповідь!

Всі відповіді:
Емілія, вітаю!
Дякую, що поділилися своєю ситуацією.
Злість – це індикатор того, що щось іде не так як нам хочеться, і тому вона може допомогти краще зрозуміти свої потреби.
Адже злість – це базова захисна емоція, яка виникає коли хтось порушує наші кордони, чи чинить з нами несправедливо, або робить щось таке, що нам не подобається. І тоді злість мобілізує наші ресурси, щоб ми змогли відстояти свою точку зору та захистити себе. Коли ж ми не можемо це зробити, наприклад, у відносинах з керівником, тому що боїмося втратити роботу, то починаємо направляти злість в сторону інших людей, або ж самого себе.
Для того, щоб навчитися керувати злістю, необхідно розібратися: А що саме стало її причиною?
Можете написати список: Що саме Вам не подобається у вашому житті на даний момент? Чи відчуваєте Ви безсилля в якійсь сфері життя? Щоб Ви хотіли змінити? Чи можете Ви щось зробити для цього? Також проаналізуйте епізоди, коли Ви сильно розізлилися і випишіть на аркуш паперу, що саме стало їх причиною? Чи справді Ви злились на ту ситуацію (людину), чи щось інше стало причиною?
Така саморефлексія може допомогти побачити причину злості, і вже після цього почати діяти інакше та змінити своє відношення до ситуації. Звісно швидше розібратися в цьому питанні допоможе робота з психологом, так як Ви зможете побачити ситуацію під іншим кутом та краще зрозуміти свої почуття.
Також коли Ви відчуваєте сильну злість, то спробуйте направити її у конструктивний напрямок (на спорт або фізичні дії), і таким чином її сила допоможе Вам зробити щось корисне.
Бажаю Вам більше радості та спокою у житті!
Записатися на консультацію до цього психолога