Як навчитися краще спілкуватися з людьми?
Доброго дня! Мені 41 рік, звати Зіна, і я помітила, що останнім часом мені стало важко спілкуватися з людьми. Часто відчуваю себе ніяково, коли треба щось сказати чи підтримати розмову, а особливо в тих випадках, коли спілкуюся з малознайомими людьми або в великих компаніях. Через це уникаю зустрічей, хоча розумію, що це неправильно. Інколи буває, що кажу щось, а потім довго себе картаю за це, бо здається, що сказала дурницю або виглядала смішною. Чому так зі мною відбувається? Як позбутися цього страху і навчитися комфортно почувати себе в розмовах? І що робити, якщо просто не знаходиш слів для спілкування, навіть якщо хочеться говорити? Дякую за допомогу!

Всі відповіді:
Доброго дня, Зіно! Те, що ви відчуваєте, дуже поширене і називається соціальною тривожністю. Це може виникати через страх бути оціненою або невпевненість у собі. Ось кілька кроків, які допоможуть:
Перестаньте себе критикувати. Після розмов не "прокручуйте" у голові, що ви сказали. Нагадуйте собі: "Я спілкуюся так, як можу зараз, і це нормально."
Практикуйте прості теми. Почніть із коротких фраз: погода, хобі, новини. Це допомагає тримати розмову легкою.
Дихайте глибоко. У моменти тривоги зосередьтеся на диханні, це знижує напруження.
Будьте уважною слухачкою. Ставте запитання співрозмовнику - це полегшить розмову й покаже вашу зацікавленість.
Тренуйтесь поступово. Зустрічайтеся з людьми в невеликих групах і у зручних для вас умовах.
Головне підтримувати себе і не вимагати ідеальності. Ви можете стати впевненішою, якщо будете практикувати та приймати себе такою, як є.
Записатися на консультацію до цього психолога
Доброго дня.
Я можу припустити з ваших слів, що у вас є деякі проблеми з самооцінкою.
Також можливо ви знаходитесь не в тому оточенні, яке вам потрібно щоб розвиватися.
Бо я також не зможу знайти правильних слів, якщо мені нема про що говорити з цими людьми, або я почуваю себе невпевнено з ними.
Тож я думаю що першопричина все ж таки самооцінка. Більше зможу сказати тільки знаючи вашу історію.
Буду рада допомогти вам на консультації, якщо вам буде це потрібно. Успіхів вам!
Записатися на консультацію до цього психолога
Доброго дня, Зіно! Дякую за відвертість, ви вже зробили важливий крок, звернувшись за допомогою. Ваші переживання - це досить поширена проблема, з якою стикаються багато людей, і я радий, що ви готові працювати над цим.
Такий страх або дискомфорт у спілкуванні часто пов'язаний з соціальною тривогою - це природний механізм, який може виникати, коли ми відчуваємо, що нас можуть оцінювати чи критикувати. Це почуття може посилюватися, коли ми переживаємо через те, як сприймають нас інші.
Не бійтеся робити кроки в бік змін і приймати виклики, навіть коли вони здаються страшними. Крок за кроком ви зможете зменшити тривогу і почувати себе більш комфортно в соціальних ситуаціях.
Я вірю, що з часом і практикою ви досягнете гарних результатів. Ви вже зробили важливий крок, звернувшись за допомогою. Якщо хочете, ми можемо працювати з конкретними ситуаціями або емоціями, щоб знайти оптимальні методи для вас.
Бажаю вам успіху в цьому процесі!
Записатися на консультацію до цього психолога