Як впоратись з низькою самооцінкою через дитинство?
Доброго дня. Мені 27 років, але я досі помічаю, як події з мого дитинства впливають на мою самооцінку. У дитинстві мене часто критикували батьки, вони порівнювали мене з іншими дітьми і завжди здавалося, що я не досить хороша – ні в школі, ні вдома. Зараз я намагаюся бути впевненою в собі, але мені важко вірити в свої сили і свої рішення. Я часто сумніваюся у тому, чи правильно щось роблю, і переживаю, що інші мене осудять. Як можна пропрацювати ці дитячі моменти та змінити ставлення до себе? Що можна зробити, щоб перестати постійно порівнювати себе з іншими і не боятися помилятись?

Всі відповіді:
Привіт, Лідія!)
Щоб змінити ставлення до себе, для початку потрібно прийняти той факт, що ти не ідеальна. І ніколи не будеш ідеальною, ні для батьків, ні для суспільства. І це нормально, тому що ідеальних людей - не існує. Ми всі індивідуальні, зі своїми сильними сторонами, та слабкими (мені імпонує називати їх "зонами до зростання").
По-перше, потрібно працювати не з самооцінкою (бо це вже про те, що ти себе оцінюєш, а отже з кимось порівнюєш), а з самоцінністю - вона базується на внутрішньому відчутті своєї цінності незалежно від обставин чи думки інших людей. В процесі роботи буде змінюватися і ставлення до себе.
По-друге, щоб перестати себе порівнювати з іншими, потрібно змістити фокус уваги з інших на себе. Там де фокус нашої уваги, там вся наша енергія) Твій шлях і життя - є унікальним. Спробуй зробити практики вдячності собі, акцентуй увагу на своєму прогресі. Навіть те, що ти прийняла рішення написати на платформі, задля того, щоб розібратися в питанні, яке тебе турбує - вже є твоєю маленькою перемогою)
По-третє, прийми помилки в своєму житті та полюби їх. Сприймай помилки не як поразки, а як цінний досвід та простір, де ти можеш зробити нові висновки та усвідомлення, і рухайся далі) Той хто ніколи не помиляється - нічого не робить=)
Маю надію, що моя відповідь допоможе тобі у майбутньому. Бажаю успіхів!=)
Записатися на консультацію до цього психолога