Не можу повірити в себе і свої сили
Доброго дня! Мене давно турбує одна проблема, і я не знаю, як впоратися з цим. Мені здається, що у мене дуже низька самооцінка. Я постійно сумніваюся в собі, навіть коли роблю прості речі. Часто думаю, що я недостатньо хороша, що все роблю неправильно, і через це відчуваю себе пригнічено. Інші люди кажуть, що я непогано справляюся зі своїми обов’язками, але я просто не можу в це повірити. Через усе це останнім часом я почала уникати якихось нових справ чи навіть спілкування з людьми, бо боюсь зробити щось не так. Підкажіть, як почати працювати над своєю самооцінкою і навчитися сприймати себе нормально? Дуже хочу навчитися жити без такого постійного напруження.

Всі відповіді:
Добрий день, Галино! Зазвичай наші думки про себе "я недостатньо красива/розумна/хороша/слухняна", виходять з порівняння себе з іншими. З дитинства нас бабусі/дідусі/мама/тато/вчительки в школі порівнюють з дітьми сусідів, з однокласницями, нашими подругами - ми гірше, а вони молодці. Нам в дитинстві це не приємно, але виразити агресію на батьків дитина не може, бо це авторитетні люди. Тоді вся ця невиражена агресія виливається в аутоагресію, агресію до себе. Ви починаєте порівнювати себе з іншими, знецінювати свої власні досягнення і даєте робити це іншим з вами. 1. Я би рекомендувала вам згадати схожі ситуації з дитинства і проаналізувати їх вже з дорослої позиції. 2. Чи були раціональними порівняння у вашу сторону? 3. Чому близькі для вас люди займалися цим порівнянням? 4. І пофантазувати якби ви могли зараз дорослою повернутися в ту ситуацію, як би ви захистили себе маленьку. Бажано дати відповіді на ці запитання письмово. Для початку я думаю це буде хорошим кроком в сторону покращення самооцінки та зниження напруги. Успіхів Вам!
Записатися на консультацію до цього психолога