Я не можу контролювати свій гнів
Доброго дня. У мене проблема, яку я вже незнаю як вирішити. Я стала помічати, що останнім часом дуже часто зриваюся на близьких. Це може бути навіть через дрібниці, наприклад, якщо щось не так сказали або зробили. В роботі теж бувають моменти, коли я ледь стримуюсь, щоб не наговорити щось лишнє колегам. Усі мої спроби заспокоювати себе або рахувати до десяти не допомагають. Після таких спалахів я почуваюся винною, але в момент, коли починається злість, немов не можу себе зупинити. Мені вже незручно перед рідними, а особливо перед мамою, бо вона найбільше від цього страждає. Що зі мною? Чому я так легко вихожу з себе останнім часом і як перестати псувати стосунки з людьми через свій характер? Буду вдячна за будь-яку пораду.

Всі відповіді:
Вітаю, Оксана!
Розумію ваш стан - це дуже не просто контролювати себе в ті моменти, коли піднімається злість.
Злість (гнів) - це базова емоція, яка допомагає людині захистити свої кордони, відстояти себе коли з нею вчиняють несправедливо або роблять те, що їй не подобається. Злість починається з незадоволення тим, що відбувається, далі піднімається роздратування, і після нього активна стадія злості.
Те що зараз ви відчуваєте часто злість, говорить про те, що у вас накопичилося незадоволення якимись ситуаціями/подіями в житті, і вам це дуже важко вже тримати в собі.
Для того щоб змінити ситуацію рекомендую наступне:
1. Можете зробити вправу «Колесо балансу»: оцініть наскільки ви задоволені кожною сферою свого життя та напишіть що ви хотіли б змінити.
2. Згадайте ситуації коли ви не змогли стриматися і задайте собі питання:
Що саме мене розізлило в тій ситуації? Що мені не сподобалося? Яку реакцію від інших, я хотіла б отримати?
3. Проаналізуйте свої відповіді, вони можуть допомогти знайти причину.
4. Якщо є можливість, сходіть на сеанс до психолога, який допоможе побачити також вторинні вигоди цієї ситуації.
Злість – це ваша підказка, що щось в житті йде не так, як вам хочеться.
Бажаю вам розшифрувати ці підказки та трансформувати їх у позитивні зміни!
Записатися на консультацію до цього психолога