Постійна тривога і не можу розслабитись
Доброго дня. Мене постійно мучає якесь нервове напруження, ніби я чекаю, що от-от станеться щось погане. Навіть коли все навколо нормально, я не відчуваю себе спокійним. Не можу толком відпочити, проблеми зі сном: засинаю довго, а якщо прокидаюсь серед ночі, то потім годинами не можу знову заснути. Через це стаю дратівливим, зриваюся на близьких, а потім кайфую через почуття провини. Розумію, що треба розбиратися з цим, але не знаю, з чого почати. Може, ви підкажете, як це подолати і повернути нормальний стан? Дуже незручно на роботі: не можу зосередитися, постійно відволікаюсь. Чи можливо взагалі впоратися з цим самостійно, чи потрібна особиста консультація з психологом? Дякую!

Всі відповіді:
Вітаю, Володимир!
У вашого стану є причини, які можуть бути не усвідомлені.
Тривога може бути пов'язана з фантазією про майбутнє.
Якщо щось станеться, тоді.....
Зазвичай ці фантазії неусвідомлені та катастрофічні.
-Тривога може бути ситуативна в очікуванні чогось конкретного
-Може бути пов'язана загально з майбутнім життям
-Може бути пов'язана з тиском потреби рішучого вибору
-Екзестенційна тривога в пошуку сеансів з гнітючим відчуттям туги на рівному місці і пригніченим станом
Що робити?
Помітити що ви в тривозі
- Наприклад ви дуже швидко і багато робите дій
- Постійно відволікаєтесь від роботи
- Вам постійно треба кудись йти
- У вас можуть тремтіти руки
Коли помітили, спробуйте зупинитись, звернути увагу на свій стан.
Зробити глибокий вдих і повільний видих, покласти руки на стіл і відчути опору, заземлення.
Спитати себе:
-Про що я зараз хвилююсь?
-Чого боюсь в майбутньому?
-Які є докази, що це станеться (пару фактів)?
Почуйте свою відповідь і далі спитайте себе:
-Що я можу зробити вже зараз, щоб цього уникнути?
-Якщо це вже ж таки станеться, що я зроблю?
-До кого я можу звернутись за підтримкою?
-Який план дій я можу зараз накидати собі щоб видихнути?
Можна почати з того, щоб нормалізувати сон повернувши відпочинок вночі.
З цим може допомогти консультація психіатра, це піклування про себе.
Якщо в процесі ви не знайдете самостійно причини хвилювання і життя буде погіршуватись, з розв'язуванням проблеми може допомогти психолог.
Бажаю вам успіхів!
З повагою,
Кота Побратьскі
Записатися на консультацію до цього психолога