Що робити з панічними атаками, які стають сильнішими?
Добрий день. Мені 46 років, і останнім часом я страждаю від панічних атак. Спершу це було рідко, але тепер вони трапляються все частіше. Іноді навіть вночі прокидаюся з відчуттям, ніби зараз задихнуся, або серце вискакує з грудей. Дуже страшно й зовсім не можу з цим впоратись. Звичайні справи, як похід у магазин, стають проблемою, бо боюсь, що атака почнеться раптово, а я буду поміж людей. Раніше, здавалось, що це через стрес на роботі, але зараз я навіть у спокійній ситуації відчуваю страх. Що з цим робити? Як навчитися тримати себе в руках? Чи може це щось серйозне, і мені варто обстежитися? Мені стає соромно через ці напади, і хочеться просто жити нормально.

Всі відповіді:
Ася, панічні атаки (в минулому - вегетосудинна дистонія) - має психологічну природу на фоні стресової/стресових ситуацій, але не привʼязаних по часу до неї/них. ПА можуть виникати без чіткої прив'язки до конкретного моменту чи ситуації, і це ускладнює його розпізнавання та подолання без допомоги фахівця. Важливо знати, що панічна атака не є фізично небезпечною (від неї неможливо померти, що доказано наукою), а також наявність підтримки близьких може значно знизити її інтенсивність. Це тимчасовий стан, який можна подолати.
До початку роботи з терапевтом, корисними можуть бути такі методи:
Дихальні вправи: Наприклад, техніка «4-7-8» (вдих на 4 секунди, затримка на 7 секунд, видих на 8 секунд). Практики усвідомленості (майндфулнес): допомагають фокусуватися на теперішньому моменті й знижувати тривожність.
Фізичні вправи: Регулярна активність допомагає знижувати рівень стресу.
З панічними атаками, з тривожністю, дуже добре справляється психотерапія. Якщо ПА стають все частіше і частіше і заважають повноцінно і якісно жити - краще звернутися до спеціаліста, який знайде причину вашого глибинного конфлікту чи страху (який є істинною причиною), навчить технікам і методам, які допоможуть позбутися ПА раз і назавжди.
Записатися на консультацію до цього психолога