Як впоратися з постійною нестачею часу?
Доброго дня. У мене проблема з тим, що я здається не встигаю нічого. Постійно відчуваю, що день проходить, а справи лишаються незакінченими. У мене багато завдань як на роботі, так і вдома, і я відчуваю, що не можу розставити пріоритети, все здається важливим. Постійно ловлю себе на тому, що просто витрачаю час на дрібниці або відволікаюся замість того, щоб займатися важливим. Тим більше, коли є щось термінове, я роблю це поспіхом і нервую через це. Ще й вільного часу для себе чи сім'ї не залишається. Як навчитися краще організовувати день і перестати постійно відчувати цей пресинг часу? Може, є якісь практичні поради чи техніки, щоб цьому навчитися?

Всі відповіді:
Доброго дня Ілля!
Те, що ви описуєте, дуже знайоме багатьом. Постійна гонитва за справами і відчуття, що нічого не встигаєш, може дуже виснажувати. Часто це стається, коли ми намагаємося охопити все й одразу, а насправді ж, наш ресурс (енергія, час і увага) — має свої межі.
Перше, що я раджу зробити, — це трохи уповільнитися. Це звучить парадоксально, коли часу й так не вистачає, але зупинка дає змогу поглянути на свої справи збоку. Запитайте себе, що дійсно важливе для вас? Не термінове, а важливе. Часто ми застрягаємо в дрібницях і термінових задачах, забуваючи, що вони не завжди приводять до чогось значущого, до того що для вас є важливим.
Спробуйте почати з маленького ранкового ритуалу. Наприклад, випишіть три справи, які хочете зробити за день. Не більше. Це допоможе зосередитися і відчути задоволення, коли ви їх завершите. Решту задач можна розподілити на пізніше або делегувати, якщо є така можливість.
Ще одне, приділіть увагу часу, який ви витрачаєте на відволікання. Соцмережі, нескінченні дрібні справи, постійні «перепочинки», які не відновлюють, а ще більше розсіюють увагу. Спробуйте для себе принцип «групування» — наприклад, домашні справи робити за один підхід, а не розтягувати їх на весь день.
І головне — не забувайте про себе. Іноді відчуття нестачі часу виникає через те, що ми повністю ігноруємо свої потреби. Навіть 15 хвилин на щось, що приносить задоволення, можуть допомогти зняти напругу і повернути фокус.
Ваш час і енергія — це є ваш ресурс. Ви не зобов’язані бути ідеальними чи встигати все. Важливо встигати те, що справді має значення для вас і ваших близьких.
Записатися на консультацію до цього психолога