Як подружитися з підлітком-сином?
Добрий день. У мене така ситуація: мені здається, що стосунки з моїм сином-підлітком стають все гіршими. Йому 15 років, і ми майже не розмовляємо нормально. Коли я щось питаю, він відповідає односкладно або взагалі нічого не говорить, інколи навіть зривається на грубість. Я намагаюся його якось підбадьорити, підтримувати, але він від мене віддалився і, здається, йому цікавіше з друзями чи в телефоні, ніж зі мною. Раніше ми були ближчими, могли говорити на різні теми, а зараз ніби стіна між нами виросла. Я боюся, що можу втратити контакт із ним зовсім. Як знайти підхід до сина, щоб він знову почав мені довіряти і ділитися тим, що його хвилює? Дуже хочу побудувати з ним теплі стосунки, але не знаю, як правильно діяти, щоб не налякати чи не відштовхнути його. Порадьте, будь ласка.

Всі відповіді:
Вітаю Вас, Галя! Ваша ситуація дуже знайома багатьом батькам підлітків, адже у цьому віці діти часто прагнуть незалежності, і це може проявлятися через відчуження. Проте ваша турбота й бажання налагодити стосунки вже є важливим кроком.
Підліток у 15 років шукає власну ідентичність, і для нього природно більше спілкуватися з однолітками чи зосереджуватися на своїх інтересах. Це не означає, що ви йому байдужі, просто його потреби змінилися. Щоб відновити контакт, почніть з невимушених розмов, які не вимагають від нього багато уваги чи відповідей. Наприклад, говоріть про щось, що його цікавить: ігри, музику, спорт чи інші хобі.
Дайте йому простір і покажіть, що ви завжди поруч, якщо він захоче поговорити. Уникайте постійного контролю чи надмірних запитань, адже це може викликати захисну реакцію. Спробуйте замість цього показувати щиру цікавість і готовність слухати без осуду. Наприклад, поділіться своїм досвідом підліткового віку, якщо це доречно, або розкажіть щось із вашого дня, щоб створити невимушену атмосферу.
Також знайдіть моменти для спільного проведення часу, навіть якщо це буде коротка прогулянка чи перегляд фільму. Головне — не нав'язуватися, а запропонувати. Пам’ятайте, що підліткам важливо відчувати, що їх розуміють і приймають такими, як вони є.
Зміцнити довіру можна через повагу до його кордонів. Якщо він не готовий говорити зараз, не наполягайте, але нагадуйте, що ви завжди готові його вислухати. Це довгий процес, але терпіння й щира підтримка допоможуть відновити теплі стосунки.
Записатися на консультацію до цього психолога