Як припинити сварки з мамою?
Добрий день. Вже не знаю, до кого звертатись... Мені 40 років, у мене є сім'я, але я досі дуже залежу від думки мами. Ми з нею ніби і любимо одна одну, але постійно сваримось. Вона мене ніби завжди критикує: як я готую, як виховую дітей, як виглядаю. Я намагаюся мовчати, але потім вибухаю і виходить ще гірше. І що найгірше — я після цих розмов себе почуваю страшенно винною, хоча знаю, що насправді не завжди роблю щось не так. Як навчитися не приймати це настільки близько і як взагалі побудувати більш спокійні стосунки з мамою? Мені дуже хочеться, щоб у нас були теплі і добрі відносини, але як це зробити, коли ми і дня не можемо спокійно спілкуватися?.. Наперед дякую за відповідь.

Всі відповіді:
Доброго дня. Я розумію, що ситуація з мамою дуже виснажує і створює багато емоційних напруг. Перш за все, важливо усвідомити, що ваші почуття є природними, і те, що ви переживаєте - це нормальна реакція на постійну критику.
Щоб зменшити вплив критики на ваш емоційний стан, корисно працювати над встановленням особистих кордонів. Це означає, що варто навчитися говорити «ні» або «це не прийнятно для мене», коли розмова переходить в критику або неприємні теми. Також варто спробувати переключити фокус на себе та свої почуття, замість того щоб зосереджуватись на тому, як реагує мама.
Щодо побудови спокійніших стосунків, це може вимагати часу і терпіння. Можливо, варто поступово виявляти до мами більше розуміння, але і залишати місце для своїх потреб та емоцій. Спільна робота над комунікацією може допомогти змінити динаміку між вами.
Як психолог, я можу допомогти вам зрозуміти свої реакції та розробити стратегії для зміцнення вашої емоційної незалежності та поліпшення стосунків. Якщо вам буде цікаво, ми можемо домовитися про консультацію. Бажаю вам сил і терпіння на цьому шляху!
Записатися на консультацію до цього психолога