Чому в мене виникають панічні атаки і як з цим боротися?
Добрий день. Мене останнім часом дуже турбує така проблема. У мене почалися панічні атаки, і я не можу зрозуміти, чому це відбувається. Це відчуття, ніби я задихаюсь, серце сильно калатає, і кожен раз здається, ніби от-от щось станеться... Але причина цих нападів мені не зрозуміла. Напади, зазвичай, трапляються, коли я на роботі або навіть вдома, без якогось конкретного тригера. Це дуже вибиває мене з колії, я починаю боятися, коли це станеться знову. Порадьте, будь ласка, чи це лікується і як краще діяти? Чи потрібно звертатися до лікаря, чи можна впоратися самостійно? Я дуже хочу почуватися нормальною і жити без цих жахливих відчуттів. Може, є якісь методи, які б допомогли зняти ці напади? Дякую заздалегідь за відповідь.

Всі відповіді:
Добрий день, Лєна.
Панічні атаки можуть виникати не тількі через травматичні події, але і через хронічний стрес, перевтому, гормональні зміни, психічні розлади, вживання психоактивних речовин (кофе, алкоголь. деякі ліки) Якщо панічні атаки трапляються регулярно і заважають життю краще обговорити, як їх позбутися, з психотерапевтом або психіатором. Вони також допоможуть визначити , чи потрібно додаткове обстеження невролога, кардіолога або ендокринолога.
Дуже важлива річ - панічні атаки не завдають фізичної шкоди! Тому усвідомлення того, що це фізичний процес, який закінчиться через декілька хвилин, може допомогти впоратися швидше з цим станом. Ось декілька швидких методів, які допоможуть заспокоїтись при панічній атаці.
1. Дихальні техніки. Повільний вдих через ніс на 4 с., затримка диханняна 4 с., видих через рот 8 с.
2. Метод 5-4-3-2-1. Огляньте простір навколо себе та назвіть 5 речей, які бачите, 4 - яких можете торкнутися, 3 - які чуєте, 2- які можна відчути по запаху, 1- на смак.
3. Позитивне мислення. Повторюй собі, що атака не несе загрози і це не триватиме довго.
Також для профілактики цих станів важливо дотримуватись здорового образу життя - достатній сон, час на відпочинок, обмеження кофеїну, алкоголлю, нікотину, фізична активність, йога, медитація.
Панічні атаки дуже неприємна річ, але якщо пам'ятати, що вони не несуть загрози, та використовувати правільний підхід, їх можна позбутися.
Записатися на консультацію до цього психолога