Чому я боюсь висловлювати свою думку?
Добрий день. У мене одна проблема: я дуже часто відчуваю себе невпевнено, особливо коли треба висловити свою думку в компанії або навіть на роботі. Мені здається, що я говорю дурниці, що мене висміють або не сприймуть серйозно. Через це я часто мовчу, навіть якщо знаю, що мені є що сказати. Я себе потім картаю за це. Буває, що це навіть впливає на мою роботу, бо не можу запропонувати свої ідеї чи відстояти свій погляд. Я розумію, що такий страх не є нормою, але нічого не можу з цим зробити. Це триває вже багато років, ще з підліткового віку. Як мені покращити свою впевненість і перестати боятися, що моя думка «не така» або що я виглядаю некомпетентно? Одним словом - як цьому протистояти?

Всі відповіді:
Вітаю! Дякую за Ваше звернення. З Ваших слів цей страх тягнеться з підліткового віку. Отже, була якась ситуація або декілька, де Ви намагалися проявити себе та зіткнулися з висміюванням, критикою чи засудженням. Пригадайте ці історії та як Ви почувалися тоді. Що б зараз Ви могли сказати собі, щоб змінити цей стан?
Також подумайте про те, чи були у Вашому житті ситуації, де Ви почувалися впевнено або задоволені тим, що впоралилися з чимось. Потрібно активувати в тілі це відчуття та виражати свої думки саме з цього стану.
Крім того, спробуйте дослідити глибину свого страху - що найгірше може трапитись, якщо Вас засміють чи не сприймуть всерйоз? І якщо це зрештою станеться, як Ви будете діяти після цього? Важливо змоделювати подібну ситуацію та прокласти подальші кроки, адже це дасть впевненість, що Ви впораєтесь з будь-яким варіантом розвитку подій.
Записатися на консультацію до цього психолога