Як навчитися краще спілкуватися з людьми?
Добрий день. Мене звати Ольга, мені 48 років. У мене така проблема: я не вмію нормально спілкуватися з людьми. Постійно відчуваю, що щось не так кажу або не знаю, як правильно себе поводити. Особливо важко в нових компаніях чи коли зустрічаю нових знайомих. Зазвичай починаю або надто багато говорити й нервувати, або мовчу і не знаю, що сказати. Через це часто відчуваю себе незручно й потім довго думаю про свої «неправильні» слова чи вчинки. Мені складно заводити нових друзів, та й старих стосунків підтримувати не виходить, бо боюся здатися людям нудною або настирливою. Як працювати над цим? Що можна зробити, щоб спілкування з іншими не викликало так багато стресу?

Всі відповіді:
Вітаю, Ольга! Добре, що Ви звертаєтесь по допомогу і не залишаєтесь сама з вашими складнощами. Ваше повідомлення зачепило і мені сумно від того, як мені здалося, ви до себе ставитесь. Якщо ви якось себе поводите, щось кажете, то в той момент це найкращий спосіб це зробити. Цілком нормально розгубитися у нових компаніях та відчувати себе незручно.
Причини такої вимогливості до себе звісно можна проаналізувати, це добре, краще знати, як сформувалися такі звички критикувати себе та майже карати. І це можна зробити в терапії.
Але просто зараз, спробуйте дозволити собі бути собою. Ви написали вам 48 років. Це прекрасний вік. Але він назначений більше для прийняття себе та свого досвіду. На кілька днів, чи тижнів відсторонитися від пошуку нових знайомств, будьте наодинці із собою при нагоді. Хваліть себе за все що ви зробили та робите. Простіть собі помилки у спілкуванні, які звичайно могли бути. Не намагайтеся бути якоюсь іншою. Дозвольте собі свободу проявлення. І тоді ви зможете помітити що й незручності стає меньше і ви будете більш впевнені. Повірте люди які вас люблять не залишать вас від невірно сказаного чи забагато сказаного.
Звичайно мої припущення можуть бути і помилкові, адже я не можу поставити питання і перевірити іх.
Сподіваюсь була корисна. Вірю що ви прекрасні такая як є!
Записатися на консультацію до цього психолога