Як краще зрозуміти, хто я насправді?
Доброго дня. Прошу допомоги розібратися в собі, бо вже деякий час почуваюся, як кажуть, трохи наче «не на своєму місці». Часто задумуюсь, чи тими справами займаюсь, що дійсно потрібні мені, чи вони просто нав'язані іншими. Не можу зрозуміти, чи живу так, як мені хочеться, чи просто роблю те, що виглядає «правильно» в очах інших. Постійно зважую за і проти своїх рішень, багато чого відкладаю, бо боюсь зробити не те. Загалом відчуваю, як це все створює постійний внутрішній тиск. Як навчитися чути себе і розібратися, що я хочу насправді? Може, є якісь поради або прості техніки для початку? Дякую за відповідь.

Всі відповіді:
Доброго дня.
Цікаве питання. Для початку - ви молодець, що задаєтесь такими питаннями.
Якщо б ми були на консультації, я би запитала «А чому ви почали задумуватись над такими питаннями? Чому ви думаєте що вам щось навʼязали? Звідки це прийшло? Що саме вам відчувається неправильним?». Нажаль відповіді я не отримаю і не зможу продовжити взаємодію з вами тут, але задайте собі ці питання і порефлексуйте на цю тему.
Також я вам порекомендую пару технік:
1. Напишіть лист від себе у майбутньому. Наприклад, пройшло 5 або 10 років. Подумайте, що буде з вами якщо ви будете робити точно те ж саме, що зараз і до чого вас це призведе? Це більше про логічний розвиток подій, аніж якась фантазія.
- Де ви знаходитесь?
- Чим займаєтесь?
- Хто або що вас оточує?
- Вам подобається те, що ви бачите?
Якщо ця картина вам подобається, ви відчуваєте, що задоволені таким розвитком подій, то все окей, ви там де треба. Якщо ж ні, тоді треба шукати, що саме вам не подобається, що б ви хотіли змінити. Бажано звісно розбирати це з психологом, бо ви самі не зможете задати собі правильні питання щоб прийти до чогось, але ви можете спробувати. Якщо що, я завжди буду рада допомогти.
2. Спробуйте техніку «Колесо балансу». В інтернеті дуже добре розписано як це робити. Тут не зможу вам так багато прописати нажаль.
3. Техніка «Три списки».
Напишіть собі три списки:
1) Що вам подобається робити, що приносить вам радість, задоволення?
2) Що у вас добре виходить, ваші сильні сторони?
3) Чим ви займаєтесь зараз? Робота, хобі, справи по дому.
Порівняйте ці списки. Якщо те, чим ви займаєтесь зараз пересікається з першими двома списками - то це дуже добре, ви робите те, до чого лежить душа. Якщо ж ні, то тут знову ж треба замислитися і змінювати що не подобається.
Я сподіваюсь, що я змогла хоч якось вам тут допомогти і буду рада вам допомогти на консультації, якщо вам це буде потрібно. Успіхів вам!
Записатися на консультацію до цього психолога
Доброго дня Миколо!
Дякую вам за відвертість. Знаєте, це так знайоме відчуття, коли здається, ніби ви проживаєте не своє життя. Як ніби весь час йдете за якимось «правильним» сценарієм, але в душі так і не відчуваєте, що він ваш. Направду це дуже виснажує. Іноді так буває, коли ми довго орієнтуємося на очікування інших або намагаємося відповідати тому, що «треба». І ваш внутрішній дискомфорт сьогодні якраз і говорить про те, що варто повернутися до себе.
Зараз ви задаєте собі дуже правильні питання, вони дадуть вам можливість знайти свої відповіді, ближче познайомитись із собою, та усвідомити, що саме є важливим для вас.
А щоб краще себе почути - спробуйте зупинитися і дозволити собі чесно відповісти на кілька простих запитань
А чого я хочу насправді?,
Що зараз для мене важливе?.
Не треба шукати ідеальних відповідей чи змінювати все одразу. Просто слухайте себе, навіть якщо спочатку це буде незручно чи страшно.
Можна почати з малого. Наприклад, дайте собі час на ті речі, які радують, навіть якщо це здається дурницею і ви такого не робили ( улюблений фільм, прогулянка, чашка чаю в тиші, щось ваше). Це допоможе трохи зняти цей постійний тиск і нагадати собі, що ваше життя — це не тільки про «треба», а й про «хочу».
Ще важливо не боятися помилитися. Ви не можете знати наперед, чи всі рішення будуть правильними. І це нормально. Дозвольте собі пробувати, змінювати думку, шукати. Адже тільки через досвід ми розуміємо, що нам справді потрібно.
І головне — дайте собі час. Ви вже почали шукати відповіді, і це найцінніше. Не поспішайте, прислухайтеся до себе, і все поступово стане на свої місця. Ви вже рухаєтеся у правильному напрямку.
Записатися на консультацію до цього психолога