Як зрозуміти, чи я в аб'юзивних стосунках?
Доброго дня, мені 24 роки, і я була б вдячна за поради. У мене стосунки вже понад 2 роки, і я почала помічати моменти, які наче турбують, але я не можу зрозуміти, це нормально чи ні. Наприклад, мій хлопець часто говорить мені, що я надто емоційна, або що я перебільшую, коли щось ображає. Інколи я відчуваю себе винною навіть за те, що хочу щось зробити для себе — чи це купити нову річ, чи просто провести час з подругами. Мені здається, що я ходжу навшпиньках поруч із ним, бо боюся, що щось сказане чи зроблене його розлютить. Але водночас бувають моменти, коли він дуже дбайливий і каже, що любить мене більше за все. Я заплуталась. Як зрозуміти, чи це просто характерні особливості, чи я в якихось токсичних стосунках? Як навчитися об'єктивно оцінювати ситуацію? Спасибі за Вашу допомогу.

Всі відповіді:
Доброго дня, Ася! Дякую, що ділитесь своїми роздумами і почуттями. Важливо обговорювати те, що вас турбує у стосунках, з вашим хлопцем. Якщо ви не будете казати, що вам не подобається, то хлопець і не буде знати про це.
Було б добре попрацювати над почуттям провини і вашими емоціями з психологом.
А самостійно ви можете прислухатись до своїх відчуттів. Обговоріть це з вашим хлопцем і пошукайте компроміс, щоб і вам, і йому було комфортно.
Ви пишете, що є страх, що хлопець розлютиться. Як це вплине на вас? Як ви себе при цьому відчуваєте?
Також важливо пам'ятати, що всі ми одночасно можемо бути двайливими і інколи злитись. І це абсолютно нормально.
Головне, щоб вам було комфортно у цих стосунках. Бажаю вам цього.
Записатися на консультацію до цього психолога
Доброго дня, Ася!
Почуття провини, яке супроводжує вас після спілкування з хлопцем, це часто про те, що вами маніпулюють.
Маніпулювання - це одна з характеристик аб'юзивних стосунків. Також про це може свідчити надмірний контроль того, куди ви витрачаєте гроші і з ким ви спілкуєтесь.
Дайте собі чесну відповідь - чи комфортно вам з цією людиною? Чи можете ви біля неї бути собою, не вдягаючи масок і не прагнучи бути зручною і комфортною?
Як вам з таким розподілом ролей?
Чи хочете ви, щоб так було далі? Куди і у що ваші стосунки можуть розвинутися в подальшому?
Ці питання, якщо бути відвертою із собою, повернуть вас до себе. Спробуйте подивитися на ваші стосунки не очима вашого хлопця, а через вашу власну призму сприйняття.
Записатися на консультацію до цього психолога