Як покращити свою пам’ять і концентрацію?
Добрий день! Мені 49 років, і я останнім часом почала помічати, що мені важче запам’ятовувати нову інформацію. Навіть зосередитись на чомусь тривалий час стало складніше. Часто, коли намагаюся щось згадати, бачу це ніби 'на кінчику язика', але подробиці вислизають. Це мене дуже засмучує, бо я почала губитися навіть у простих побутових справах. Чи це може бути нормальним у моєму віці, чи все ж потрібна якась допомога? Можливо, ви порадите якісь вправи чи способи, щоби покращити пам’ять і увагу? Я боюся, що це може впливати на мою роботу й спілкування з іншими, адже раніше такого не було. Буду вдячна за вашу пораду.

Всі відповіді:
Добрий день, Галина! Ваші переживання зрозумілі, адже пам'ять і концентрація відіграють важливу роль у нашому житті. Зміни, які ви описуєте, можуть бути частково пов’язані з віковими особливостями, але це також може залежати від багатьох інших чинників, таких як стрес, втома, рівень фізичної активності, спосіб життя. Не слід виключати і вплив коронавірусу, який у багатьох людей залишає тривалі когнітивні наслідки. Хочу звернути Вашу увагу на наступні причини погіршення памʼяті, напроти кожної зафіксуйте для себе +, якщо це може бути про вас.
1. Стрес і перевантаження: хронічний стрес здатний погіршувати когнітивні функції.
2. Тривожність чи депресія: напряму впливають на наші когнітивні навички
3. Сон: недостатній або неякісний сон значно впливає на пам’ять та увагу.
4. Раціон: скудний раціон і нестача вітамінів, особливо групи B, омега-3 жирних кислот, магнію, може позначатися на роботі мозку.
5. Здоров’я: різкі зміни у самопочутті, крім памʼяті.
6. Монотонність: якщо щоденна діяльність не передбачає різноманітності, мозку бракує стимулів.
7. COVID-19: Коронавірус може залишати наслідки, коли знижується здатність концентруватися та запам’ятовувати інформацію.
Кожен ваш + може зорієнтувати Вас, до якого спеціаліста далі краще звернутися (психолог, терапевт, ендокринолог, нутріциолог, чи комплексно до деяких спеціалістів одночасно тощо). Якщо маєте додаткові запитання, обов’язково звертайтеся!
Записатися на консультацію до цього психолога