Як подолати біль від старих образ?
Доброго дня. Мені дуже важко пережити те, що трапилось багато років тому, але це до сих пір болить і не відпускає. Мене зрадив близький друг, ми дуже тісно спілкувалися, в мене була до нього довіра, але потім він зробив щось, що я не очікувала (не хочу деталізувати). Я думала, що це минуло, але тепер помічаю, що я боюсь знову зближатись із людьми, відкритись їм. Ніби постійно чекаю, що мене знову підведуть. Це впливає навіть на стосунки: я не можу близько підпускати навіть свого партнера. Як взагалі позбутись цього почуття, коли минуле тримає? І чи реально навчитися знову вірити людям? Буду вдячна за будь-яку пораду або рекомендацію. Дякую.

Всі відповіді:
Вітаю, Сніжано! Дякую, що поділилися своїми переживаннями. Образа відображає як зовнішній, так і внутрішній конфлікт. Щоб розібратися зі своїми почуттями, спробуйте подумати над такими питаннями:
1. Що для Вас зрада та бути зрадженою? Де, коли та з ким Ви вже відчували подібні переживання, окрім як з другом?
2. Що найбільше ранило Вас в цій ситуації?
3. Чи був у Вас позитивний досвід довіри з людьми? Пригадайте, це може допомогти не зациклюватися лише на негативному досвіді.
4. Що взагалі для Вас означає довіра? Як Ви бачите довірчі стосунки з партнером та іншими людьми?
5. Які емоції Ви все ще відчуваєте до свого друга? Ви можете написати йому лист, описавши всі свої почуття, не добираючи слів. Потім напишіть зворотний лист від друга собі, який став би ідеальною відповіддю на Ваше звернення до нього. Після цього прочитайте обидва листи вголос і спаліть їх. Так само можна написати лист самому почуттю "образа": у зверненні до образи опишіть, як це почуття впливає на вас і ваше життя, що б хотіли зробити з цим почуттям, як зміниться Ваше життя, коли цього почуття не стане й т.п.
6. Які емоції Ви відчуваєте до себе в контексті ситуації з другом? Можливо, Вам складно щось собі пробачити, і це впливає на те, щоб відпустити образу.
За потреби зверніться до психолога, щоб поділитися своєю історією та пройти терапію.
Записатися на консультацію до цього психолога