Проблема емоційної відстороненості у стосунках: як бути собою і зберегти близькість
Мене турбує таке питання: всі мої стосунки закінчуються схожим чином. Партнерки говорять, що ми живемо як сусіди, що їм бракує компліментів, обіймів, ніжності тощо. Щодо сексуальних стосунків, дівчатам зазвичай хотілося цього менше, ніж мені. Ми доходили до частоти кілька разів на тиждень, і виглядало, що це влаштовувало обох.
Ініціатором розриву стосунків завжди виступаю я, бо в такі моменти відчуваю, що від мене вимагають бути тим, ким я не є.
Поясню: усе своє життя я стриманий в емоціях, у мене неактивна психіка, і мені не властиві перепади настрою. Вважаю логічним, що на початку стосунків є закоханість: усім хочеться частіше бачитись, більше часу разом, обіймів, сексу. Згодом, умовно через рік, настає інший етап, де менше спонтанних побачень і пристрасті, а більше побуту. І для мене це нормально й логічно.
Я продовжую проявляти турботу через подарунки, готую сніданки та вечері, планую й організовую відпустки. У всіх стосунках я покривав, мабуть, 99% базових фінансових потреб і близько 80% додаткових (подарунки не рахую). Проте з обіймами, поцілунками, а тим більше з компліментами я проявляю себе рідко.
Часто обираю жінок, протилежних мені, — експресивних, які багато сміються й плачуть... Сподіваюсь, зрозуміло пояснив. Ще помітив, що більшість таких дівчат виходять з аб’юзивних стосунків, де їм або зраджували, або, на жаль, застосовували силу, і розрив був для них важким. Вони звикли в конфліктах погрожувати розставанням, використовувати сильні слова.
Мені 34, і я мав чотири серйозні стосунки. Загалом ціную будь-які взаємини з людьми й, незалежно від обставин, не дозволяю собі ображати когось словами чи, тим більше, фізично. Розумію, що люди часто миряться, і хоча інші можуть прокинутися наступного ранку «як нова копійка», я такого сказати не можу.
Кілька разів я консультувався з психологами, пройшов приблизно десять сеансів в одного фахівця, думав, що нові стосунки будуть інакшими. І в певному сенсі вони стали іншими: я вже не боюся говорити про свої очікування, відстоювати кордони та відмовився від ролі «рятівника». Дівчина, з якою зустрічаюсь зараз, теж вийшла з аб’юзивних стосунків, де була зрада та мінімум пів року постійні погрози. Їхні стосунки тривали близько семи років.
Можливо, я написав забагато, але суть у тому, що я постійно ловлю себе на думці: я знаю себе всі 34 роки. Я ніколи не був експресивним, хоча не можу сказати, що повний інтроверт. Скоріше, я десь посередині. Загалом моя робота пов’язана з міжмовною комунікацією, і в цій сфері я доволі успішний.
Дійшло до того, що, коли знайомлюсь із дівчатами, майже одразу кажу: «Будь ласка, не очікуй від мене компліментів, постійних обіймів і проявів ніжності». Перший рік це всіх влаштовує, але згодом знову починається те, що я описав вище: претензії щодо браку уваги.
Я не хочу, щоб компліменти, поцілунки чи обійми стали для мене завченими вправами, зробленими лише для того, щоб уникнути претензій.
Зараз я пропоную парну терапію, бо відчуваю, що мене не чують. Коли я детально пояснюю свою позицію, дівчина чіпляється за якусь окрему фразу, і дискусія вже крутиться навколо неї, а не суті. Кожен гне свою лінію, але чує тільки те, що хоче.
Дівчина відмовляється від терапії. Її аргументи:
«Якщо тобі треба – йди».
«Ми тільки два роки разом, це не нормально так рано звертатись до психолога».
У попередніх стосунках я також пропонував парну терапію (хоча до цього сам не мав консультацій). Там аргумент був: «Ти це пропонуєш, щоб довести, що ти адекватний, а я – ні».
Закінчилося тим, що я пішов на терапію і зрозумів, що не хочу продовжувати такі стосунки.
Що зі мною не так? Чи нормально, що я не відчуваю потреби в тактильності? Чи висновок про те, що серйозні стосунки не для мене правильний?

Всі відповіді:
Вітаю, Алекс!
З Вами все так. І це нормально, що Ви не відчуваєте потреби в тактильності.
Усі люди різні та унікальні. І якщо тактильність не є Вашою "мовою кохання" - це не робить Вас людиною, з якою щось не так.
Згадаю про 5 мов кохання: подарунки, тактильність, вчинки, слова та якісний час. Як мінімум, у Вашій розповіді Ви згадали аж три з пунктів.
Ви написали про те, що проговорюєте стосовно взаємодії у парі на початку відносин. Тобто, грубо кажучи, між обома є домовленість. Але згодом, дівчину це все ж починає не влаштовувати. Питання: то в кого виникають проблеми? Адже ви це проговорили.
Висновок про те, що серйозні стосунки не для Вас - просто висновок на даному етапі життя, під впливом того досвіду, який вже у Вас є. Стосунки не грунтуються на одній тактильності, є дуже багато інших факторів (як зовнішніх, так і внутрішніх). Можливо слід звернути увагу на інші питання, та подосліджувати їх?
Парна терапія - гарна ідея, та працює вона лиш в тому випадку, коли в цьому зацікавлені два партнери. Мабуть слід також замислитися, чому у відносинах є проблема, яку один партнер хоче вирішити, а інший ні. Наче перекладає весь груз відповідальності на іншого та звинувачує його.
Бажаю успіхів у вирішенні Вашого питання!)
Записатися на консультацію до цього психолога
Детальніше про #психологічні проблемина сервісі MOZHNA