Чому я більше нічого не хочу?
Доброго дня. Останнім часом у мене таке відчуття, що нічого не приносить радості. Раніше були хобі, любила займатись садом, в'язала, навіть книги читала із задоволенням. А зараз нічого не хочеться. Є відчуття втоми, навіть коли нічого важкого не роблю. Постійно дратуюсь через дрібниці, особливо на чоловіка і дітей, хоча розумію, що вони ні в чому не винні. Чи може це бути щось з психікою? Чи це просто вік? І як із цим впоратись, бо здається, що я стаю зовсім іншою людиною. Навіть не знаю, з чого почати, але дуже хочеться повернути ту стару себе.

Всі відповіді:
Зінаїдо, вітаю, по-перше це точно не вік, бо в будь-якому віці ми можемо й маємо відчувати наповненість життям (й всіма емоціями). Спробуйте задати собі питання, яку вигоду я отримую від такого свого стану? Спочатку вас це може здивувати - але 100% є неочевидна вигода, наприклад таким чином ви отримуєте увагу від своїх близьких. Але це припущення, якщо самостійно не вдається, ви можете записатись на консультацію для прояснення цього питання.
Записатися на консультацію до цього психолога
Вітаю, Зінаїдо!
Проаналізуйте, як давно ви в такому стані.
Чи посилюється він від якихось об'єктивних причин.
Із тривогами, блекаутами, новинами ми всі на підвищеному кортизолі. Цей гормон змінює біохімію і те, що раніше здавалося легким та посильним, тепер дається неабиякими зусиллями. Додати ще емоційне виснаження (це щось схоже на оніміння, коли нема сил проявляти почуття) і маємо повну відсутність внутрішніх ресурсів. Те, що ви описуєте, закономірно в тих умовах, в яких ми всі зараз знаходимось. Я можу лише припустити з вашого опису, що причина в цьому.
У якості засобів першої допомоги, можна спробувати наступне:
- якщо вам подобаються прогулянки - гуляйте;
- дбайте про свої базові потреби у повноцінному сні, здоровій та різнокольоровій їжі, теплих ваннах (можна з магнієвою олією, вона корисна і для м'язів, і для нервової системи);
- можливо, у вас є якісь ритуали для поліпшення настрою, наприклад ароматерапія з оліями, які подобаються: мандарин, апельсин, герань, хвоя - будь-які приємні аромати підуть на користь;
- складіть собі музичний лист з улюбленими музичними композиціями, слухайте і танцюйте. Це розганяє застої і лімфи, і крові, на фізичному стані позначиться якнайкраще;
- якщо вам потрібне усамітнення, подбайте про це. Попросіть близьких дати вам час, щоб побути на самоті.
Ці прості речі допоможуть розкачати гормональну систему. Потрібні будуть, звісно, невеличкі зусилля. Спробуйте лагідно подбати про себе. І, можливо, ви побачите не минулу версію себе, а нову, а на додачу ще й таку, що сподобається.
Записатися на консультацію до цього психолога