Чому постійно відчуваю тривогу і навіть не знаю, через що?
Доброго дня. Останнім часом я постійно відчуваю сильну тривогу, навіть коли все ніби добре і немає ніяких видимих причин для цього. Вранці прокидаюсь з відчуттям важкості й наче постійно чекаю на якусь погану новину, хоча ніякого підґрунтя для цього немає. Ця тривога заважає мені нормально працювати та спілкуватись з близькими, я стала більш дратівливою, а вечорами часто зовсім виснажена, хоча фізично наче й нічого важкого не роблю. Я сама не розумію, чого боюсь, але це відчуття тисне постійно і не дає спокою. Раніше у мене було таке зрідка, але зараз вже кілька місяців майже кожен день. Можливо, це пов'язано з тим, що свого часу я багато переживала, але хіба це не мало вже пройти? Що мені робити, щоб це нарешті закінчилось? Може, варто звернутись до лікаря чи це просто у мене такий характер став? Буду вдячна за відповідь.

Всі відповіді:
Добрий день, Анастасія.
Я би рекомендувала підійти до цього питання комплексно, зважаючи на природу тривогу в цілому.
З точки зору психології: проаналізуйте в який саме момент ви помітили, що тривога стала постійна та виражена? що саме відбулося в той час у вашому житті, які теми, ситуації були важливими? Можливо щось потребує вашої уваги та вирішення.
З точки зору самопомічі:
1. Поспостерігайте як та де саме в тілі проявляється тривога спробуйте ціленаправлено розслабити м*язи від макушки до ніг (проскануйте внутрішнім поглядом все тіло), глибоко подихати, щоб були задіяни живот та грудна клітина - робота через розслаблення тіла ефективна в таких випадках, робіть таке "сканування" впродовж дня.
2. Уявіть свою тривогу як образ - як вона виглядає, якого колькору, розміру, що хочеться зробити з цим образом, щоб стало спокійніше.
З точки зору фізіології: якщо, тривога постійна та не зменшується після перших двох пунктів, я би рекомендувала звернутися до лікаря-психіатра. Він продіагностує природу вашої тривоги та дасть додаткові рекомендації, як підтримати саме фізичний стан та ресурс (так як ви зазначаєте, що ця тривога впливає на нього). Разом з психологічною підтримкою це дасть оптимальний результат.
З повагою, Тетяна Калмикова.
Записатися на консультацію до цього психолога