Проблеми з емоціями моєї доньки 5 років
Доброго дня. У мене донька, їй 5 років, і я помічаю, що вона останнім часом дуже нервова. Може через дрібниці почати плакати або кричати, хоча раніше вона не була така. Наприклад, якщо вона не може щось знайти або в неї щось не виходить, це перетворюється на справжню істеруку. Я стараюся заспокоїти її, пояснюю, що все вирішується, але це допомагає ненадовго. Ще бували випадки, коли вона категорично відмовляється щось робити з дітьми в садочку, каже, що вони погані, хоча раніше так не говорила. Я почала переживати, чи це не моя вина, можливо, я не так щось роблю або в атмосфері вдома щось не так. Як мені розібратись, це просто такий вік, чи може треба шукати серйозніші причини? І як правильно поводитись в такі моменти, щоб не зробити ще гірше для неї? Дякую за відповідь.

Всі відповіді:
Добрий день, Олеся.
Прочитавши ваше запитання у мене з’явилося припущення, що щось відбулося саме в дитячому садочку. Щоб з’ясувати це ненав’язливо запропонуйте дитині гру в дитячий садочок - нехай сама обере персонажів, обере собі роль, ви просто спостерігайте і допомагайте запитаннями. Зазвичай діти в грі демонструють все, що їх хвилює. Якщо не хоче – не наполягайте, а поспостерігайте за іншими іграми, які грає дитина.
Щодо атмосфери вдома багато можна дізнатися з дитячих малюнків сім’ї. Звісно краще щоб їх трактував психолог, але гадаю інтуїтивно ви також багато зможете зрозуміти. Також запропоную вам діагностичну гру. Ви починаєте речення, а дитина їх завершує. 1. «Я люблю коли мама…» 2 «Мені не подобається, що мама…» 3. «Я хочу щоб мама частіше…», 4. «Хочу, щоб мама більше ніколи не…». Ті самі речення можна використати зі словом «тато», а також «батьки». Тільки постарайтесь не перевантажити дитину за раз задаючи їй всі питання – будьте уважні до її готовності чи не готовності відповідати.
Також врахуйте, що грати в будь-яку запропоновану гру потрібно тоді, коли ви нікуди не поспішаєте, перебуваєте в розслабленому стані, налаштовані гарно провести час.
Як правильно поводитись в моменти, коли дитина емоційно реагує на невдачі? Ваше завдання в такій ситуації самій зберігати спокій і «контейнерувати» емоції дитини. Це означає бути поряд з дитиною весь час, допоки у неї сильні емоції. Говоріть, що ви з нею і ви разом з усім впораєтесь. Озвучте своє припущення щодо того, що відбувається (Ти хотіла зробити (так і так)? Получилось не так, як ти хотіла? Тобі не сподобалось, що…?), назвати емоцію дитини, яку ймовірно вона переживає (може бути, що ви не відразу вгадаєте і дитина скаже «ні», тоді спробуйте назвати іншу емоцію допоки не вгадаєте), запропонуйте обійми і коли ви побачите, що емоції дитини пішли на спад, запропонуйте щось зробити, щоб вирішити ситуацію. На перших запитаннях плач та істерика можуть трошки посилитись, але потім піде на спад.
Успіхів! З повагою, Сливінська Злата, коуч та психолог.
Записатися на консультацію до цього психолога