Як впоратись з перепадами настрою?
Здравствуйте! Мені 49 років, і останнім часом я помічаю за собою, що мій настрій дуже часто змінюється. То я можу радіти, а через годину вже роздратована чи сумую без особливих причин. Через це почали з'являтись проблеми в спілкуванні з близькими, бо вони кажуть, що я стала нестерпною. Це сильніше впливає на відносини з чоловіком та дітьми. Мені хочеться з ними про все говорити, радіти моменти разом, але часто навіть не можу пояснити, що зі мною. Іноді приходить таке відчуття тривоги або порожнечі, і я не знаю, як з цим впоратись. Це через вік чи, можливо, щось серйозніше? Що мені з цим робити, адже я хочу повернути спокій у своє життя?

Всі відповіді:
Вітаю Алла!
Дякую, що ви поділилися своїми відчуттями. Те, що ви зараз переживаєте, часті зміни настрою, тривога, відчуття порожнечі — усе це може бути пов’язано з перехідними етапами в житті. Це час, коли організм і психіка адаптуються до змін, як у фізіології, так і в емоційному стані.
Насамперед хочу сказати, що це зовсім не означає, що з вами щось «не так». Часто такі прояви пов’язані з гормональними змінами, які можуть впливати на настрій і сприйняття світу. Але це також може бути і періодом глибоких внутрішніх переосмислень. Вік, коли ми починаємо задумуватися про те, як прожите життя, чи все нас влаштовує, і що ми хочемо далі.
Що б могло вам зараз допомогти.
Перш за все, дайте собі дозвіл відчувати. Це нормально, що ваш настрій змінюється, що ви відчуваєте роздратування чи сум. Часто ми намагаємося “заборонити” собі такі емоції, але вони — частина нашого стану.
Спробуйте вести щоденник настрою, щоб зрозуміти, що може викликати такі перепади. Це допоможе вам знайти причини і краще зрозуміти себе.
За будь-яким нашим станом та емоціями, стоять наші думки. Буде дуже добре, коли ви зможете прослідкувати які думки стоять за вашим настроєм.
Практика "Хвилинка усвідомленості" вам у допомогу
- Як тільки ви помітили, що ваш настрій змінився - відчуйте своє тіло(що ви відчуваєте у тілі, якісь затиски, дискомфорт, неприємні відчуття) Наше тіло завжди нам сигналізує що з нами відбувається.
- Коли ви відчуваєте дискомфорт у якісь частині тіла, запитайте себе " Які емоції за цим стоять?"(тут може бути, наприклад - роздратування, злість, почуття провини, образа...)
- "А що я думаю, коли відчуваю цю емоцію?" ( і тут можуть бути наприклад - я винна, я почуваю себе в небезпеці, я не справлюсь...)
Така практика допоможе вам глибше розуміти себе, та виникнення вашого стану.
Також буде добре поговорити з близькими. Чесно скажіть їм, що зараз ви переживаєте непростий період і намагаєтесь у цьому розібратися. Попросіть підтримки. Їм може бути важко зрозуміти, що відбувається, але коли вони дізнаються, що це не про них, їм буде легше проявляти терпіння.
Допоможіть собі відновлювати ресурс (прогулянки на свіжому повітрі, йога, медитації, хоббі..) Не бійтеся відпочивати, це не слабкість.
Те, що ви вже почали шукати відповіді, — це перший крок до того, щоб почуватися краще. Я бажаю вам легкості на шляху до внутрішнього спокою.
Записатися на консультацію до цього психолога
Доброго дня! Ваші переживання цілком зрозумілі, і ви не самі у цьому. Коливання настрою, відчуття тривоги чи порожнечі можуть бути пов'язані з різними факторами, включаючи зміни, які відбуваються з віком, гормональні зміни або стресові ситуації, які можуть накопичуватися у вашому житті. Важливо розуміти, що подібні зміни настрою можна контролювати і коригувати за допомогою когнітивно-поведінкової терапії (КПТ). КПТ допомагає виявити та змінити негативні або дисфункціональні думки, які можуть впливати на ваш настрій, а також надає стратегії для кращого управління стресом і тривогою.
Ми могли б разом попрацювати над тим, щоб зрозуміти, що саме викликає ці емоційні коливання і чому вони так сильно впливають на ваше спілкування з близькими. З часом ви зможете навчитися краще розпізнавати ці моменти, знижувати їх інтенсивність та відновлювати емоційну стабільність.
Записатися на консультацію до цього психолога