Чому я постійно відчуваю тривогу і не можу заспокоїтись?
Доброго дня. Мене звати Іра, мені 45 років, і я вже кілька місяців відчуваю постійне відчуття тривоги. Навіть коли все здається добре, в голові все одно сидять якісь тривожні думки, через які я не можу розслабитись чи спокійно займатись повсякденними справами. Часом якісь дрібниці можуть викликати паніку, а ввечері я часто не можу заснути, бо обдумую, чи не було щось не так протягом дня. Через це я стала більш дратівливою, мало спілкуюсь з рідними, бо весь час думаю про те, що може статися щось погане. Немає сил робити те, що раніше приносило задоволення. У мене немає якихось серйозних причин для такої тривоги, але вона просто не проходить. Можливо, це пов'язано зі стресами, але я вже не розумію, як з цим справлятись самій. Як мені бути і чи варто звертатись до лікаря або проходити лікування? Дуже потребую вашої поради.

Всі відповіді:
Доброго дня, Ірина! Ви написали, що відчуваєте тривогу кілька місяців. Пригадайте для себе, коли це сталося вперше. Що тоді відбувалось у вашому житті? Так ви для себе знайдете причину такого стану.
Які саме тривожні думки у вас з'являються? Про що вони? Спробуйте у них зануритись. Тобто, якщо наприклад з'явилась думка, що ви не справитесь з якоюсь справою, то підіть далі, що саме тоді відбуватиметься? Як це вплине на вас? Тоді ви прийдете до того, що будь-яка невдача пройде і ви будете жити далі і займатись своїми справами.
"Чи не було щось не так протягом дня" - тут відчувається страх помилки. Подумайте, наскільки ви приймаєте свої помилки і дозволяєте собі помилятись? Як ви себе відчуваєте, коли помиляєтесь?
Є припущення, що ви вимагаєте від себе ідеального виконання навіть повсякденних справ. Важливо попрацювати над цим з психологом.
Ви зараз описуєте стан апатії. З ним важко впоратись самостійно, краще з психологом. Але ви можете полегшити його.
Зверніть увагу на вашу фізичну активність. Вона має бути. Не обов'язково йти до тренажерної зали. Хоча б введіть прогулянки кожного дня і спробуйте підніматись сходами замість ліфту.
Також прислухайтесь до себе і подумайте, що вам цікаво і приносить задоволення. Важливо відпочивати і набиратись сил.
Бажаю вам душевного спокою і рівноваги.
Записатися на консультацію до цього психолога