Як навчитись справлятись з емоціями без злому?
Доброго дня! Мені 31, і я відчуваю, що все частіше не можу впоратись зі своїми емоціями. Начебто все добре в моєму житті, але в один момент я можу вибухнути через дрібниці. Іноді навіть не на когось, просто ці емоції починають тиснути всередині, і я навіть не розумію, що з ними робити. Хтось радить медитації чи йогу, але мені це не допомагає взагалі. Можливо, я просто не вмію працювати зі своїми почуттями чи не розпізнаю, коли вони накопичуються. Через це я іноді буваю грубою до близьких або замикаюся в собі, бо соромно, що не можу взяти все під контроль. З чого треба почати, щоб краще зрозуміти себе і перестати заганятись через емоції? Чи це можливо зробити без допомоги терапевта? Хотіла би знайти якісь конкретні поради або прості інструменти для початку.

Всі відповіді:
Віолета, вітаю Вас!
Всі непрожиті емоції накопичуються в нашому тілі.
Для того, щоб їх екологічно прожити, спочатку їх треба ідентифікувати (назвати).
Іноді достатньо просто відчути цю емоцію, назвати її, відчути де саме в тілі вона зараз є, побути увагою в цьому місці пару хвилин і спробувати розслабити це місце по-можливості.
Для розпізнавання своїх емоцій, я б ще радила завести Щоденник Емоцій, куди б ви їх щодня записували. За його допомогою ви б також могли відслідковувати через що та чи інша емоції зявляються.
Не буває поганих емоцій. Всі емоції важливі і для чогось вони нам дані - щоб звернути на щось увагу в своєму житті. І з цим треба розбиратися.
Спробуйте ще пошукати свої способи розслаблення. Це може бути тепла ванна, масаж, дихальні вправи, тощо.
Але це лише доданок до роботи зі своїми емоціями.
Краще і швидше ви зможете навчитися розуміти себе, свій стан із професійною підтримкою людини, яка саме працює з емоціями.
Бажаю вам успіхів та задоволення на шляху до кращого пізнання себе! 🫶
З повагою, психолог Юлія Харківська.
Записатися на консультацію до цього психолога