Як допомогти дітям прийняти розлучення батьків?
Доброго дня, я розлучилась із чоловіком декілька місяців тому. У нас двоє дітей – хлопчик 10 років і дівчинка 7 років. Для мене вже саме по собі це все було важко пережити, але найбільше хвилює, як це вплинуло на дітей. Вони тепер стали замкнені, часто сваряться між собою, а старший взагалі часто йде в себе і майже не говорить зі мною. Я стараюсь бути з ними відвертою, але здається, що вони все одно мене не чують. Чесно, навіть не знаю, що їм говорити, щоб полегшити ситуацію. Як пояснити їм, що ми їх любимо, і як допомогти їм пережити цей період? У мене відчуття, що сама я не справляюсь. Може, ви порадите якісь конкретні кроки або методи, щоб і їм стало легше, і я знала, що дію правильно?

Всі відповіді:
Добрий день, пані Алла. Це досить складний період для Вас та для Ваших дітей. Зазвичай діти відчувають власну провину, якщо батьки розлучаються, відчувають, що батько пішов від них, тому що вони погано поводилися, навчалися та таке інше. Ми, дорослі, знаємо, що це не так, але дитина так сприймає. І це відчуття провини важко переносити і тому часто зʼявляється агресія. Безумовно, зараз психолог був би на користь і Вам, і Вашим дітям, але тут Ви самі вирішуєте. Зверніть увагу, чи є у Вас відчуття провини перед дітьми. Діти ще в такому віці, що відчувають всі переживання мами. І тоді слід попрацювати з цим. Спробуйте виписати, хочаб у нотатках телефона, що таке для вас провина, як Ви її відчуваєте, на що вона схожа, і коли вона взагалі у Вас зʼявилася, бо можливо провина «жила» у Вас багато років, а Ви просто її не усвідомлювали. Корисно буде взагалі вести щось подібне Щоденника емоцій та почуттів, щоб почати більше розуміти себе. Діти - то наше дзеркало, і розуміючи себе, ми починаємо розуміти їх. Бажаю Вам успіху і миру в Вашій душі, і в Вашій оселі.
Записатися на консультацію до цього психолога