Як впоратися з травмою з минулого?
Доброго дня. Мене звати Ксюша, мені 34, і я довго наважувалась написати. У мене є проблема, з якою живу багато років, але не знаю, як від неї позбутись. У дитинстві я часто стикалась із тим, що мене критикували і принижували — іноді це робили навіть найближчі люди. Через це, мабуть, зараз мені дуже важко довіряти людям. Навіть коли зі мною добре поводяться, я все одно постійно шукаю, де мене можуть образити, критикувати чи використати. Хотілося б, звісно, жити простіше, легше спілкуватись і не боятись, але в мені сидить якийсь страх і постійне відчуття, що зі мною щось не так. Підкажіть, як це можна почати змінювати? З чого почати, щоб загоїти ці старі рани й перестати постійно жити минулим? Дуже дякую заздалегідь за вашу увагу.

Всі відповіді:
Вітаю! Дякую, що поділилися своїми переживаннями. Дійсно, травми дитинства можуть впливати на якість нашого спілкування, проявлення себе та побудови стосунків з іншими в дорослому житті. На що слід звернути увагу?
1. Оскільки психіка імпортує в себе фігури близьких людей з дитинства, їхні голоси всередині можуть лунати ніби свої. Як часто Ви самі себе критикуєте чи знецінюєте? Потрібно вчитися надавати цінність собі та всьому, що Ви робите. Намагайтеся якомога частіше дякувати собі та хвалити себе.
2. Страх відкритися комусь і бути собою - це про минуле. Він прив'язаний до того болісного досвіду, що вже відбувся. Важливо концентруватися на моменті тут і зараз, щоб отримувати задоволення від спілкування з людьми, які добре до вас ставляться.
3. Можна написати листи образи та гніву людям, які Вас принижували та критикували в дитинстві. Висловіть все, що відчуваєте, не добираючи "правильних" слів, а потім спаліть ці листи. Це допоможе вивільнити емоції.
4. Потрібно довіряти своїм відчуттям в тілі та встановлювати особисті кордони, якщо інші їх порушують. Ви можете озвучувати, що для Вас неприйнятно та неприємно в спілкуванні, щоб сформувати оточення, з яким Вам буде комфортно.
Ви також можете записатися в терапію до психолога, щоб розібратися зі своєю травмою та зцілити її.
Записатися на консультацію до цього психолога