Я ношу образу в душі і не знаю, як відпустити
Добрий день. Мене вже багато років мучить одна ситуація, яка була зі мною в минулому. Можливо, це і дрібниця, але ця образа так сидить глибоко всередині, що я не можу її відпустити. На жаль, ці переживання сильно заважають мені жити, руйнують мої стосунки з близькими та друзями. Кожного разу, коли я думаю про це, мене немов накриває хвиля злості, хоча вже розумію, що злитися і тримати все це в собі – немає сенсу. Але як тільки намагаюся «пробачити і забути», це відчуття не зникає. Я навіть не можу нормально почати розмову з тією людиною, на яку я так образилась. Підкажіть, як навчитися відпускати образи? Чому це так важко і чи можливо з цим впоратися самостійно, чи вже треба звертатися до когось за допомогою? Буду вдячна за відповідь.

Всі відповіді:
Добрий день, Анастасія! Перше, на що потрібно звернути увагу, що саме у цій ситуації було для вас самим неприємним. Конкретна фраза чи поведінка людини. Як це вплинуло на вас і змінило ваш стан? Яку емоцію ви відчули у моменті?
Далі важливо обговорити ваші почуття з людиною, на яку ви образились. Якщо це важко зробити, спробуйте тоді самостійно у своїй уяві провести діалог з цією людиною. Можете навіть вголос проговорити все, що думаєте стосовно цього. Уявіть, що при цьому людина, на яку ви образились, сидить поруч із вами. Також в уявному діалозі ви маєте чути відповіді іншої людини на ваші запитання чи думки.
Те, що у вас виникає злість - дуже добре. Агресія притаманна усім людям і дуже важлива. І тут тоді виникає питання: чи дозволяєте ви собі цю агресію проявляти, чи приймаєте ви її у собі? Якщо так, то як саме ви даєте своїй агресії проявлятись? Як це виглядає?
Можете попрацювати з цим самостійно або звернутись до психолога, щоб швидше і безпечніше для себе вирішити це питання.
Також важливо у момент, коли ви згадуєте цю ситуацію і починаєте злитись, випустити вашу агресію через тіло. Це може бути будь-яка фізична активність, яка вам подобається: біг, присідання, прогулянка. Можете також через крик спробувати відпустити емоцію.
Також подумайте над тим, що корисного буо для вас у цій ситуації? Спочатку може бути важко знайти позитивні сторони, проте вони завжди є. Це також допоможе вам відпустити образу.
Бажаю вам радості і внутрішнього балансу у житті.
Записатися на консультацію до цього психолога