Як пережити розлучення і допомогти дітям?
Доброго дня. Я зараз переживаю дуже важкий період у своєму житті. Ми з чоловіком розлучились після 12 років шлюбу. У нас двоє дітей: старшому 10, а молодшій 5. Я намагаюсь триматись, але відчуваю, що не справляюсь. Старший син замкнувся в собі, рідко хоче говорити, а донька постійно плаче і питає, чому тато більше з нами не живе. Я намагалась пояснити їм, що ми з їхнім татом обоє їх любимо, але здається, що вони думають, ніби це їхня провина. Я сама теж не знаю, як впоратись із таким сильним почуттям провини та страхом за їхній емоційний стан. Як правильно підтримати дітей в цій ситуації? І що робити мені, щоб не зламатися морально сама? Може, є якісь конкретні поради чи методи? Дуже потрібна допомога.

Всі відповіді:
Добрий день, Ася!
Це дійсно дуже важкий період. Розлучення є однією з найбільш травматичних життєвих подій, які переживають люди. Перш за все, не пригнічуйте свої емоції. Намагайтеся ділитися своїми почуттями з друзями, родиною, близькими. Не соромтеся своїх емоцій. Не звинувачуйте себе та уникайте негативних висловлювань про батька. Це може викликати у дітей відчуття провини і роздвоєння. Постійно нагадуйте дітям, що ви їх любите, запевняйте, що це не їхня провина. Дуже важливо піклуватися про себе і дбати про свої потреби (фізичний стан, сон, харчування). Тому що, коли ви дбаєте про своє емоційне та фізичне здоров’я, ви стаєте сильнішою підтримкою для своїх дітей. А вони дуже потребують вашої уваги, розуміння і стабільності. Ваше ставлення до ситуації впливає на те, як її сприймають діти. З часом ви і ваші діти адаптуєтесь до нової реальності, але треба набратися терпіння та заручитися підтримкою близьких або фахівців. Пережити розлучення важко, але можливо. Це може бути шансом для нових можливостей та більш гармонійного життя.
Записатися на консультацію до цього психолога