Відчуття тривоги вдома та на роботі
Доброго дня. Я останнім часом помітила, що у мене постійна тривога і напруження, навіть коли я вдома з сім’єю чи на роботі. Здається, ніби я постійно чекаю, що щось погане може статися, і не можу нормально розслабитися. Інколи це впливає на мої стосунки з чоловіком і дітьми, бо я стаю дратівливою і закриваюся в собі. Мені здається, що це все накопичилося через роботу — багато відповідальності, страх щось не так зробити. Але ж вдома я мала би почувати себе у безпеці? Не розумію, чому не виходить повернути це відчуття спокою, яке раніше було. Порадьте, будь ласка, як впоратися з цим, чи, може, це щось, над чим треба серйозно працювати з психологом? Дуже хочу навчитися легше сприймати життя, але наразі не розумію, з чого почати.

Всі відповіді:
Вітаю, Надя!
Починати роботу потрібно безперечно з собою.
Тривога, в більшості випадків, це реакція на накопичений стрес. Проаналізуйте, як давно Ви відпочивали? Особливо зверніть увагу на роботу (адже Ви закцентували увагу на тому, що там на Вас лежить велика відповідальність, і саме там Ви відчуваєте страх щось зробити не так). Якщо Ви відпочиваєте, то як само? Чи вмієте Ви розслаблятися? Проаналізуйте, що саме для Вас є якісний відпочинок, і як саме Ви розслабляєтесь. Також попрацюйте зі страхами. Проаналізуйте чого саме Ви боїтеся? "Зробити щось не так" - добре, а що буде, якщо так станеться? Адже ми люди, і нам притаманно іноді помилятися, і наші помилки - це наш досвід. Тут також треба розуміти, яка саме у Вас робота, щоб мати змогу відштовхнутися від чогось) Це може бути також питання вигорання.
"не виходить повернути це відчуття спокою" - тут слід проаналізувати, а як саме Ви це намагалися вже зробити?
"Порадьте, будь ласка, як впоратися з цим, чи, може, це щось, над чим треба серйозно працювати з психологом?" - Для початку, якщо самостійно, спробуйте змінити спосіб життя. Проаналізуйте яке співвідношення у Вашому житті між роботою, сім'єю(домом), відпочинком та часом, який Ви приділяєте виключно собі. Потурбуйтеся про себе: про ваше харчування, сон, відпочинок. Приділіть час собі: хобі, прогулянки на свіжому повітрі, спробуйте дихальні вправи для релаксації, можливо якісь фізичні вправи. Подумайте, що саме підійде саме Вам? Спробуйте змістити фокус уваги з тривоги на турботу про себе. Там де знаходиться наша увага, там знаходиться наша енергія=)
Але все ж раджу звернутися до психолога, який допоможе Вам дослідити усі сфери Вашого життя, визначити запит, над яким потрібно працювати надалі.
Усвідомте, що ви не можете контролювати все, але завжди можете обрати, як реагувати на ту чи іншу ситуації) Бажаю Вам знайти правильний шлях до легкості сприймати життя)
Сподіваюся, що моя відповідь буде для Вас корисною!
Записатися на консультацію до цього психолога
Доброго дня Надя! Ваші почуття дуже зрозумілі, і багато людей стикаються з таким станом, особливо коли накопичується стрес. Постійна тривога може свідчити про те, що ваша нервова система працює в режимі "готовності до небезпеки", навіть коли реальної загрози немає.
Ось із чого можна почати:
Навчіться коротким технікам релаксації, наприклад, диханню "4-7-8" (вдих на 4 рахунки, затримка на 7, видих на 8). Це допоможе заспокоїти нервову систему.
Вдома спробуйте виділяти хоча б 10-15 хвилин для себе: медитація, ванна чи просто тиша з книгою.
Чи є у вас "перепочинки" між обов’язками? Спробуйте додати навіть короткі моменти відпочинку.
Поділіться своїм станом із чоловіком - разом легше шукати рішення.
Якщо цей стан триває довго, психолог допоможе знайти корінь тривоги та навчить, як ефективно з нею працювати.
Пам'ятайте, що ваше бажання розібратися з цією тривогою - це вже великий крок до спокою. Ви обов’язково впораєтеся!
Записатися на консультацію до цього психолога