Як пережити дитячі травми, якщо вони впливають досі?
Доброго дня! Мені 49 років, і я все більше помічаю, що мене не відпускають якісь речі з дитинства. Моя мама завжди була дуже критична до мене. Навіть коли я намагалася зробити все найкраще, цього ніколи не вистачало, і мені здається, що я досі живу з цим відчуттям, що я «не досить хороша». Я розумом наче вже розумію, що це давно минуло, але коли хтось мене критикує або просто щось говорять у строгому тоні, я моментально відчуваю себе як дитина, яку сварять, і хочеться просто втекти. Це заважає мені в особистому житті і в роботі. Чи можна якось пробачити той біль або перестати залежати від цих спогадів, які здаються вже частиною мене? Дуже вдячна за відповідь.

Всі відповіді:
Вітаю, Емо!
Тригером, що повертає нас до травмуючих подій минулого, може бути слово, тон голоса, запах, навіть якийсь жест тощо. Сформований патерн поведінки працює автоматично, при цьому ми ніби потрапляємо в дитинство.
Найважливішим кроком, що допоможе вийти з цього стану, є усвідомлення в моменті «переміщення» з позиції дорослого в дитину. Саме розуміння, що ви вже не дитина і навпроти вас не ваша мати, дозволяє зняти проекції.
Коли ви потрапляєте в ситуацію, де хтось підіймає голос чи починає вас критикувати, памʼятайте, що це не про вас як особистість. Ви дійсно можете зробити щось «не так», але саме ЗРОБИТИ.
До того ж, у такі моменти не беріть все на себе. Спробуйте подивитися на це зі сторони. Ваш співрозмовник, не справляючись з емоціями, також потрапляє у свої травмуючи переживання. І це зовсім не про вас.
Записатися на консультацію до цього психолога