Як справлятись з відчуттям постійного тиску?
Добрий день. Не знаю, чи можна це назвати серйозною проблемою, але мене вже довгий час турбує відчуття постійного емоційного тиску. Я відчуваю, що на мене постійно щось тисне: робота, стосунки з людьми, навіть просто буденні справи. Я нічого не встигаю, а якщо і встигаю, то від цього немає радості. Психічно виснажена, мене часто охоплює відчуття тривоги, навіть коли наче немає видимих причин. Часом плачу від безсилля, хоча зовні все в мене наче нормально. З друзями і близькими навіть це соромно обговорювати, бо не хочу виглядати слабкою. Як взагалі правильно зробити перший крок до того, щоб вибратися з цієї ситуації? Можливо, є якісь способи або вправи, які допоможуть навчитися справлятись із цим станом? Дякую наперед за відповіді.

Всі відповіді:
Вітаю, Владиславо! Дякую за Ваше звернення. Ймовірно, тривога пов'язана з необхідністю все контролювати та справлятися з відповідальністю, яку Ви берете на себе. За цим може стояти перфекціонізм або синдром відмінниці. Це часто формується ще в дитинстві, коли доводиться докладати зусиль, щоб заслужити любов батьків і не стикатися з їхньою критикою.
Потрібно зосереджуватися не на результаті, а на процесі того, чим Ви займаєтесь, зокрема на робочих моментах, спілкуванні з людьми, буденних справах. Намагайтеся відмічати навіть маленькі кроки, які Вам вдається зробити, адже вони також варті похвали. Ви можете вести щоденник подяки, де будете дякувати собі за мінімум 5 щоденно виконаних речей. Це допоможе розвинути внутрішню підтримку.
Крім того, варто знаходити час для того, щоб сповільнюватися, медитувати та виконувати дихальні вправи для розслаблення тіла.
Записатися на консультацію до цього психолога